Verschil in routes kaapstad - Victoria Falls

Hallo,

Deze zomer wil ik graag een reis gaan maken door zuidelijk afrika (Kaapstad - Victoria falls, en dan de kampeervariant). Lijkt me echt een prachtige ervaring.

Als ik naar de verschillende organisaties kijk die deze reis aanbieden zie ik dat er vooral in het deel rond de Okavango Delta kleine verschillen in de route zitten (of vanuit Etosha NP via Windhoek, of vanuit Etosha NP noordelijk langs de grens met Botswana (en enkel botswana induikt voor de Delta).

Nou zou ik graag wat ervaringen horen van mensen die deze reis hebben gemaakt. Welk stuk is mooier? De “noordelijke” of “zuidelijke” route. Of zit hier weinig verschil in?

Zit mijns inziens weinig verschil in.

De mooiste route is via de Caprivi om dan bij Bagani naar Botswana toe te gaan. Dit gebied is pas enkele jaren goed toegangkelijk voor tourisme, je zult er niet erg veel mensen tegen komen het is daar echt dun bevolkt dieren des te meer. Alleen moet je daar wel malaria pillen in nemen. Kijk of je met een plaatselijke gids niet over de delta een tocht kan maken.
Ga je via Gobabis en Goba Goba is de enigsteplek waar wat te zien is zo’n 120km van Gobabis, Harnas een Wildlife Foundation. Dit is echt de mooite waard niet goedkoop en je moet er reseveren. De volgende stop is dan Maun de toegangs poort van de Okavango delta. Het mooiste gebied is Chiefs Island allen met het vliegtuig te bereiken.
Geniet die reis Jan

Volgens mij zijn er ook maar weinig mensen die beide routes hebben gedaan…
Zelf heb ik de zuidelijke route jaren terug eens gedaan en dat was prachtig. De noordelijke kon toen nog gevaarlijk zijn staat me bij… Als ik de post hierboven lees dan zou ik nu voor de noordelijke gaan :slight_smile:

Nou het gaat uiteindelijk toch de zuidelijke route worden. De reizen die ik tegenkwam die de noordelijke route pakten voldeden verder niet aan mijn eisen dus die vielen snel af. maar bedankt voor jullie reacties!

Niks mis mee hoor! Goede reis!!!

Duurt nog wel even voor het zover is (juli pas) maar bedankt :D!

Ok, nou ja gaat sneller dan je denkt :stuck_out_tongue:

Met welke reisorganisatie ga je?

Zelf vond ik het verlijf in de Okavango Delta wel heel mooi!

Klopt, en de voorbereiding is bijna net zo leuk als de reis zelf, dus ik vermaak me wel :D.

Ik boek de reis via periperireizen, de reis zelf wordt door nomad adventures georganiseerd. De dagen eromheen boek ik zelf (zie ook mijn andere topic betreffende overnachtingen)

Aah ok. Ja een internationale groep is wel leuker. Had ik toen ook!

Gaat een onvergetelijke reis worden :dag:

Ja, internationale groepen hebben altijd wel mijn voorkeur, nederlanders kom ik elke dag al tegen.

En onvergetelijk wordt ie zeker! Heb er nu al zin in

Precies!

N-joy :zon02: