Hallo iedereen
wij hebben maar een korte periode dat we in Zuid Afrika zullen zijn en hebben ons gelimiteerd tot een aantal hoogtepunten.
We weten niet of dit haalbaar is, ik hoor graag jullie mening.
iemand zei ons om de tuinroute over te slagen en daarvoor op een ander tijdstip terug te keren (nu in juli voorzien), wij zijn voornamelijk in natuuromgevingen geïnteresseerd.
dag 1 aankomst joburg - Graskop
dag 2 Panorama Route
dag 3 Kruger Park
dag 4 KP
dag 5 KP naar Swaziland
dag 6 Swaziland – st Lucia
dag 7 St lucia en omgeving
dag 8 vlucht Durban-Kaapstad
dag 9 Wijnland
dag 10 Hermanos
dag 11 Kaapstad
dag 12 Kaap de Goede Hoop
dag 13 CPT-JNB-Victoria falls
dag 14 Victoria falls
dag 15 terug naar JNB en terug nr huis
Mooi, maar erg veel voor 15 dagen. De afstanden zijn hier in ZA groot, vergis je niet. Ik zou de Kaap eruit laten.
Ligt eraan hoe laat jullie aankomen in Joburg, het is naar Graskop zeker 6 uur rijden.
Gaan jullie van vliegveld Kaapstad direct naar Stellenbosch of zo? En dan vandaar weer naar Hermanus? Naar Hermanus is zeker ook weer ongeveer 6 , 7 uur rijden. Ja de afstanden zijn lang. Willen jullie Walvissen gaan zien? Het ligt er dus aan wanneer jullie precies gaan. Want vanaf september zijn ze er pas.
en naar de Vic Falls is ook weer een heel end, maar dan per vliegtuig.
Van waaruit bedoel je dit? Kaapstad/Stellenbosch naar Hermanus rijdt een vriend van ons in die tijdspanne probleemloos met de fiets…
Anderzijds zou ik persoonlijk bij zo’n korte reis kiezen voor OF Kruger en Panoramaroute OF Kaapstad en omgeving, vermits jullie blijkbaar absoluut Vic Falls willen zien.
Je komt aan op Joburg en als je echt naar de Vic Falls wil gaan, vlieg dan vandaar verder naar de Vic Falls.
En vergeet niet je prik Voor de gele koorts en het inentings boekje, heb je nodig om weer in ZA te komen. Anders kom je er niet in.
@ Annemieke, dit was geen antwoord op de vraag van ZAvs: “*Indien we vic falls zouden laten vallen, waar zouden jullie die dan inplannen?”
*
Bovendien klopt het niet meer dat men een inenting tegen gele koorts moet voorleggen als men van Zambia/Zimbabwe naar Zuid-Afrika reist - die regels werden eind 2014 of begin 2015 (juiste datum ontsnapt mij) weer gewijzigd. Zie bv hier: http://www.zambiatourism.com/zambias-yellow-fever-free-status-good-for-tourism-in-2015
En zoniet, kunnen jullie een dagje in het Noorden EN een dagje in de Kaap aan aan jullie reis toevoegen, afhankelijk van jullie interesses. Tenzij jullie vluchten al geboekt zijn, kunnen jullie dan bovendien misschien een rechtstreekse terugvlucht vanuit Kaapstad voorzien.
Hoe laat komen jullie trouwens op dag 1 in Johannesburg aan?
Ik zou ook zeggen, minder is meer genieten in dit geval!
Zeker gezien de wintertijd daar zou ik persoonlijk in het noordelijke gedeelte blijven,
scheelt je duizenden kilometers en vele uren reistijd!
12 dagen voor dit alles is moordend!
Hallo,
Die reis en afstanden zijn echt erg lang en vermoeiend. Ik zou als ik jullie was in het noorden blijven bij Kruger park.
Wij gaan rond oktober en maken tot aan Durban dezelfde route. Je kunt hiertussen dan Swaziland aandoen.
Aankomst JHB 8.10
dag 1 Oost transvaal
dag 2 Oost transvaal naar Kruger numbi gate
dag 3 kruger
dag 4 kruger
dag 5 kruger berg en dal. naar st lucia
dag 6 st lucia
dag 7st lucia
dag 8 st lucia naar durban
dag 9 durban
dag 10 durban naar drakensbergen
dag 11 drakensbergen
dag 12 drakensbergen
van krugerpark naar st lucia is 609km en daar doe je 8 uur over. Als je een deel van het land doet kun je er veel meer van genieten en neem je meer op.
Het is ook fijn als je een dag een korte afstand reist.
Nou ik hoop dat je wat hebt aan alle tips in deze topic.
Ik zou ook niet zoveel willen als ik van jullie was! Het gaat te veel rijden en te weinig genieten zijn.
Wij zijn in februari 18 dagen geweest en ook in het noorden gebleven rond Kruger en van Durban terug naar huis gevlogen.
We zijn 2 dagen naar Kruger gegaan, Lower Sabie. Dan 2 dagen naar Swaziland naar het Hlane NP, wat wij wel de moeite vonden!
Dan 2 dagen naar Mkuze GR, waar een mooie hide is. Dan 2 dagen Hluhluwe om te rusten maar dan kan je nog vanalles doen.
Overnacht bij een nederlander die de BabybushLodge uitbaat, een aanrader!
2 dagen naar Imfolozi GR en de rest in St Lucia verbleven.
En van St. Lucia naar de luchthaven in Durban.
Wij hadden veel kortere afstanden maar we hadden wel een relaxte reis en hebben onze tijd kunnen nemen.
Alhoewel we soms ook tijd te kort kwamen, in ZA gaat de tijd snel, de dagen vliegen voorbij!
Als je onze reisroute en info daarbij wil kan ik je hem sturen.