Van Victoria Falls naar Kaapstad

Hallo allemaal,

Deze zomer (augustus) willen mijn vriend en ik een reis door zuidelijk Afrika gaan maken. We hadden de reis van de Victoria Falls naar Kaapstad op het oog. Deze reis wordt door meerdere organisaties aangeboden, namelijk Djoser, Koning Aap, Baobab en anderen, maar het wordt waarschijnlijk een van deze drie. Heeft iemand ervaring met deze reis en de organisaties en wil deze delen?

We zijn er nog niet helemaal uit of we een kampeer of hotelreis willen doen. Kamperen spreekt me wel erg aan, maar hoe gaat dat met een niet al te beste rug?

Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt!

Groetjes,
Pennywanda

Ik heb de reis vorig jaar met Baobab gedaan, en dat is heel erg goed bevallen. Onze overland truck leek me een stuk comfortabeler (meer bewegingsruimte) dan de touringcars die ik er ook zag rijden, en dat maakte de soms erg lange reisdagen redelijk draaglijk.

We deden de hotelreis, en hadden soms verbazingwekkend goede accomodaties. Over de campeerreis kan ik je niet zoveel melden, behalve dan dat je dan wel meer mee krijgt van het echte Afrika, en bijvoorbeeld vroeger op de dag in de Nationale Parken bent om beesten te spotten. Voor mij (ook zwakker rug en nek) woog dat echter niet op tegen het comfort van een fatsoenlijk bed.

Dank voor het antwoord!

Ik ben nog steeds zoekende welke organisatie en reis we gaan boeken. Fijn om te horen dat Baobab in ieder geval goed is bevallen.

Wij gaan dit jaar ook deze reis(Hotel)maken en doen dat met shapshap.we hebben vorig jaar zuid afrika fly drive gedaan en 3 jaar terug kenia en tanzania.alles met shapshap en was tot in de puntjes geregeld.kijk anders ook eens in hun gasten boek.
Gr.Simpele

Hallo,

Wij hebben de “andere kant op” versie gedaan van Kaapstad naar Vic Falls.
Beginnend in Kaapstad zie je eerst pinguins, vogels, walvissen, robben en naar mate je verder omhoog gaat prachtige landschappen en kom je meer in het wildlife qua olifanten, zebra’s, antilopes, leeuwen, cheetahs e.d met wat ons betreft een spectaculair einde bij vic falls.
Tevens qua temperatuur ga je van frisjes (kaapstad) naar lekker heet (vic falls) Wij zijn met de kampeerrondreis van Baobab (= goed bevallen) geweest en we hebben deze gekozen omdat je ook 1 nacht op een cheetahfarm overnacht waar je tamme cheetahs mag aaien…
Qua slapen in tent en op de matjes met slechte rug, kan ik weinig over zeggen dat ligt een beetje aan jezelf (afhankelijk hoe slecht je rug is natuurlijk). Of je moet zelf een heel goed matje meenemen. Moet daar even bijvermelden dat ik halverwege de reis een ongeluk (ga absoluut niet quadbiken in de zandduinen bij Swakupmund…erg leuk maar ook er gebeuren ook veel ongelukken) heb gehad en daarna met o.a. gekneusde ribben ook gewoon op een matje heb geslapen.
Succes met uitzoeken van je reis.

Thanks voor de reacties!

We hebben inmiddels voor de kampeerreis van Djoser gekozen. Ben erg benieuwd en heb er al veel zin in!

Kreeg vandaag echter te horen dat er nog één ander stel (een optie) heeft geboekt. Dus ik hoop dat er nog een aantal aanmeldingen meer zullen komen…