Dit jaar wilen wij graag een rondreis maken vanaf Victoria watervallen naar Kaapstad of eventueel andersom. Onze voorkeur is vanaf Victoria watervallen naar Kaapstad omdat we dan op het eind nog wat bij familie kunnen bijkomen. Er is zo ontzettend veel aanbod w.b. rondreizen dat we door de bomen het bos niet meer zien. Vandaar een paar vragen;
Heeft iemand een soortgelijke rondreis gemaakt?
Is oktober een goede maand om deze reis te maken?
Is een rondreis vanuit Nederland via een nederlands reisbureau beter, wie heeft hier ervaringen mee (kampeer rondreis)
Heeft iemand ervaring met Nomad Adventure Tours (w.b. de prijzen lijkt dit ons een interessante optie)?
Iemand ervaring met andere reis-organisaties?
We hebben 4 weken om de rondreis te maken; is dat voldoende?
Is het beter om een groepsreis te maken of is het best op eigen houtje te doen?
Oktober is wat betreft het weer een goede keus. Maar de waterstand van de Zambezi is dan wel erg laag dus de victoria watervallen zijn minder indrukwekkend als met hoog water. 4 weken vind ik zelf te kort, 5 is echt het minimum als je nog wat van Botswana/Zimbabwe wil zien.
Ik heb afgelopen zomer met Drifters gereisd (drifters.co.za) , een Zuid-Afrikaanse organisatie die internationale groepsreizen organiseerd. Ik weet niet of een internationale groep een optie voor jullie is, maar mij is deze organisatie ontzettend goed bevallen!!
Zelf heb ik het traject Johannesburg - Kaapstad gedaan en komende zomer ga ik met dezelfde organisatie een kampeerreis door Botswana maken. Ik weet dat zij ook een reis in hun programma hebben van Kaapstad naar de Vic Falls. Ik weet niet in welke richting deze reis wordt uitgevoerd.
Succes met informatie zoeken en alvast veel plezier met jullie reis!