Ervaringen gevraagt groepsreis Zuidelijk Afrika

Hallo Allemaal,

Volgend jaar ga ik naar afrika en ik ben me vast aan het oriënteren welke reis het gaat worden.
Ik wil zowieso door namibië en de reizen “van kaapstad naar victoria falls” en van kaapstad naar johannesburg" spreken mij op zich wel aan.
Ik wil zo’n 3 weken rondtrekken en zo veel mogelijk soorten omgevingen zien (vandaar dat namibië mij aanspreekt). Ik vraag me alleen af, of ik dan wel van af kaapstad zou vertrekken of dat ik beter de eerste dagen van deze reizen over kan slaan en in namibië zelf zou beginnen.
Zijn er mensen die een soort gelijke reis gemaakt hebben?
En wat is jullie ervaring?
Het gaat mij vooral om de natuur en de dieren en is het dan “zonde” om vanaf kaapstad te vertrekken?

Hebben jullie een kampeer reis gemaakt of hotel overnachtingen?

Hoe is het vervoer m.b.t groepsreizen? Moet ik rekening houden met de grootte van de groep?
En hebben jullie nog tips qua vervoer?

We willen geen auto huren om zelf rond te trekken, maar het liefst geen mega groep omdat ik dan bang ben dat je minder van het land mee krijgt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

…en als jullie ook nog tips hebben welke reisorganisaties intressant zijn, dan zou dat helemaal perfect zijn!

Groetjes,
Eindelijk_afrika:vak02:

Hey,

Zelf heb ik een soortgelijke rondreis gedaan via Shoestring.
Start J’burg, via the Victoria falls-Botswana-Namibië-Kaapstad.
Echt een super reis de groep was 16 personen, en das toch wel groot zat. Daarnaast moet je het denk ik wel een beetje treffen qua personen diei n de groep zitten, maar das een gokje en hangt er uiteraard ook vanaf hoe je je zelf opsteld, met een soepele instelling kan je met een groepsreis veel plezier hebben

Hoi,

Wij hebben een rondreis gemaakt door Namibie,Botswana, Zimbabwe. Vertrokken in Kaapstad en 3,5 week later aangekomen in Jo’burg. Echt een super ervaring gehad met een goede gids en een leuke groep van 9 man. De reisorganisatie was Drifters en toen wij er waren (20/12/08 - 15/01/09) was dit de enige organisatie die nog naar Zimbabwe ging. Zimbabwe is trouwens wel echt een aanrader. Weinig tot geen toeristen en heel veel mooie NP en veel dieren, en wij hebben er geen problemen gehad.

Ik zou zo terug gaan!

Sander