Ik ga eind juli voor een half jaar naar Zuid afrika en Namibie voor stage en vrijwilligerswerk, maar wil ook nog 3 weken rondreizen in (in ieder geval) Zuid-Afrika. Ik wil niet alleen reizen, dus ben nu opzoek naar een betaalbare organisatie waarmee je in een groep reist. (of een andere optie om niet alleen te hoeven reizen) Weet iemand een goede/leuke/betaalbare organisatie?? Het liefst vertrek ik vanuit de buurt van Windhoek. Ik ben 24 jaar, misschien ook nog handig om te weten…
Ik wil pas ter plaatse boeken, omdat ik me niet nu al vast wil leggen terwijl ik misschien wel medereizigers ontmoet daar. Ik begreep dat het vaak geen probleem is om daar ter plekke te boeken?
Namibie is een europees land in Afrika. Ik voelde het helemaal niet aan als Afrikaans, omdat ik Kenya gewend ben !
Je hebt er gewoon een VVV enzo.
Gewoon gaan en je merkt het wel, tzal allemaal heel vlotjes verlopen.
Mijn zoon Martijn is 24 en heeft er 9 maanden gewoond. Allerlei adviezen zal hij je anders kunnen geven :d
Als je maar drie weken hebt om rond te reizen is het wellicht een idee om je reis te beperken tot slechts 1 land (of Zuid-Afrika of Namibie), omdat beide landen bijzonder groot zien en er per land meer dan genoeg te zien is voor drie weken. Maar dat hangt natuurlijk van je eigen interesses af. Ik weet ook niet precies waar je langere tijd verblijft, maar als dit bijvoorbeeld ergens rond Kaapstad is, dan kun je altijd ook prima ter plekke dit soort rondreizen boeken. Dan zit je met een internationaal gezelschap van (meestal) jongere mensen, en betaal je voor zover ik weet een vrij lage prijs. Overigens: ik vond Namibie helemaal geen Europees land (welk Europees land lijkt nu op Namibie…?), zeker niet in het noorden, waar je het Afrika “uit de boekjes” tegenkomt. De enige ‘VVV’ die ik hier en daar zag, betrof een handgeverfd bordje ‘tourist info’ wat op een zelfgebouwd hutje hing dat in the middle of nowwhere stond…
Daar zit inderdaad wel wat in, ik weet dat drie weken niet veel is. Ik verblijf 16 weken bij Windhoek in Namibie en uiteraard hoop ik dan ook al heel wat te kunnen zien in mijn vrije tijd. Goed om te horen dat Namibie Nederland niet is, dat maakt de hele onderneming wat nuttiger.
ik had al zo’n vermoeden dat je vrijwilligerswerk bij voorkeur niet in een Europees land zou willen doen…
Als je dan toch in Windhoek verblijft, zou ik me beperken tot Namibie. In dat geval zou je in de tijd dat je stage loopt een ander tegen kunnen komen die samen met jou bijvoorbeeld een auto zou willen huren om zelf rond te reizen (en de kosten te delen), of zou je in Windhoek ergens iets kunnen boeken. In dit kader is het wellicht een idee om de Bradt Guide Namibia te raadplegen (vond ik een stuk nuttiger nog dan de LP, maar dat lag er ook aan dat ik met een 4x4 was en graag steeds wilde weten waar ik kon kamperen…). Succes en veel plezier!
Bedankt voor je reactie! Ik moet op de een of andere manier gaan ontdekken welke landschappen Namibie precies waar heeft zodat ik niet alleen woestijn zie, maar ook bos, savanne, bergen(?) enz… Ik moet uiteindelijk mijn vlucht op Johannesburg terugpakken (daar begin ik), dus het is ook een optie om al reizend richting Johannesburg te gaan als dat een mooie route is.
Namibie heeft vrijwel alleen maar woestijn/savannes en geen bossen. Maar wees gerust: juist die woestijnlandschappen zijn prachtig en erg afwisselend. Ik zou overigens denken dat de route Jo’burg-Windhoek niet erg handig is over de weg, en ook niet het meest spectaculair.
Ik zou inderdaad ook voor Namibie kiezen. Zeker als je in Windhoek zit. Namibie is nog net niet te zeer verpest door toeristen, dus ga nu het nog kan. Dat land is te bijzonder om goed in woorden te kunnen uitdrukken. De grote verscheidenheid aan vogels, dieren (o.a. wild), landschappen, mensen, de stiltes, de uitgestrektheid …
Kijk anders voor een indruk op onze niet comm. site www.bjusterbaarlik.nl Hier staan 2 (en nog niet alles gezien) van onze route-/reisverslagen, veel foto’s en een grote lijst met tips. Ik zou zo weer gaan, maar wij maken dit jaar eerst even een zijsprongetje naar Ethiopie.
waar je voor kiest-dat mag je zelf beslissen. Ik wil je wel op iets anders wijzen-een soort tussen vorm; de BAZbus. Dit zijn kleine minibusjes, enkel voor travellers/bekpekkers/tourists, die dagelijks tussen de bekende toeristenplekken rijden. Je moet uiterlijk daags tevoren bellen om plaats te boeken, je wordt op je hostel afgehaald en voor een hostel afgezet-eventueel zitten er sites als watervallen etc. in de dagtoer. Je kan diverse tickets kopen-allerlei circles-die je dus zo in je eiegn tempo kan afreizen.
Verder is het maar net waar je belangsteling naar uitgaat-en of je het na die stage nog wel echt inetresseert-en mens kan heel snel van mening veranderen. na 3 weken rimboe snak je wellicht wel naar en beetje echte grote KaapStad!
He Ed en Maaike, ik heb net even op jullie site gekeken en zag dat jullie bij Harnas zijn geweest. Ik ga daar voor mijn stage 3 weken als vrijwilliger werken, dus ik hoop dat jullie ervaringen goed waren! Iig zagen de foto’s er mooi uit!
Ik weet inderdaad van de Bazbus en hou dat zeker in mijn hoofd! Ik wil dan wel graag medereizigers ontmoet hebben, want om alleen rond te trekken lijkt me minder leuk. Omdat ik inderdaad nog niet weet wat ik allemaal al gezien heb voor ik ga reizen, wil ik mijn reis nog niet vastleggen.
In de linker kolom staat onder het rijtje met fotodagen, apart het reisverslag en een grote lijst met tips op alfabetische volgorde.
Of bedoel je de afleveringen op tv?
Die afleveringen op tv waren al een jaar of 2 terug. Veel mensen gingen n.a.v. die afleveringen naar Harnas.
Hoe ben je aan Harnas gekomen?
Heb je er al foto’s en/of film van gezien?
Via een kennis wist ik van een vergelijkbare organisatie Moholoholo in Zuid Afrika, dit kon je boeken via Enkosini. Maar Enkosini heeft meer projecten voor vrijwilligers waaronder Harnas. Omdat ik ook graag naar Namibie wilde, heb ik dus gekozen voor Harnas. Ook ga ik ervoor drie weken vrijwilligerswerk doen bij Siyafunda in Zuid Afrika, een organisatie die onderzoek doet naar de dieren in dat park.