Ervaringen met de tour Kaapstad - Namibie - Botswana - Victoria Falls

Hallo

Ik sta op het punt een overland truck tour te boeken. Het betreft het meest populaire traject, namelijk van Kaapstad tot de Victoria falls in Zimbabwe. De tour duurt 20 dagen en we slapen in tenten.

Het ziet er bijzonder interessant uit, maar het kost wel een hele duit. Alles inbegrepen (tour, local payment en zakgeld) zo een 1800 euro.

Heeft iemand op het forum ervaring met deze tour? Is het bedrag veel te hoog voor wat het is? Zou ik hetzelfde traject op mezelf veel goekoper kunnen afleggen?

Er zijn veel organisaties die overland tours organiseren. Is er iemand onder jullie die er één kent die echt wel één van de goedkoopste tours organiseert?

groetjes
Daan.

Hoi Daan

Ik heb dit traject in 2005 gedaan als onderdeel van de reis van Kaapstad naar Nairobi, met Djoser. Ik vond het een ontzettend mooie en interessante route en ik kan je zeker aanraden om deze reis te gaan maken!

Ik denk niet dat je het voor hetzelfde geld zelf zou kunnen doen. Bovendien zijn het behoorlijke afstanden die afgelegd moeten worden, dat moet je ook maar willen in je eentje (?) in een huurauto. Openbaar vervoer is sowieso geen optie als je in zo’n korte tijd zoveel wilt zien.

Wat betreft de reisorganisatie: Djoser is mij prima bevallen. Onderweg kwamen we ook regelmatig groepen van internationale organisaties tegen, zoals Nomad. De routes van de verschillende organisaties zijn vrijwel hetzelfde, dus wat dat betreft maakt het niet veel uit waar je voor kiest. Ik heb het idee dat er niet zoveel verschil zit tussen de organisaties, al was de truck van Djoser wel wat beter uitgerust dan die van Nomad.

Succes met kiezen en veel plezier met je reis!

Hoi Daan,

Een paar weken geleden heb ik deze tour ook geboekt. Ik heb veel uitgezocht en ik denk dat het wel redelijk klopt.
Zelf reis ik ook van Kaapstad naar Vicfalls. Ik maak de reis met Intrepid, een internationale organisatie. http://www.intrepidtravel.com/trips/uof.
Ik ben eerder met hun naar Japan geweest en is me erg goed bevallen. Deze organisatie is me toen aangeraden door een Australische die bij een reisburo werkte en zij kende de organisatie goed.
Ik heb de tour geboekt bij de Nederlandse organisatie Discovery http://www.discoveryreizen.nl/tour.do?tour=50325
Beide sites geven dezelfde reis weer.
Ik ben zelf erg benieuwd naar het kamperen in de bush.
Om nog wat van Kaapstad te zien heb ik een aantal dagen eerder de vlucht geboekt.

Groetjes Jantien.