Ervaringen Overlandtour Kaapstad - Nairobi

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in het najaar van 2006 na Zuidelijk Afrika te gaan.

Eerst van Johannesburg naar Kaapstad van hostel naar hostel enz.
Half oktober wil ik graag met een overlandtour van Kaapstad naar Nairobi (ong 42 dagen / camping).
Ik heb al wel een aantal organisaties gevonden die dit aanbieden.
Out in Africa.nl, Overlandafrica.com en Nomadtours.co.za.

Heeft iemand nog meer tips of kan iemand een (van de) organisaties aanraden.
Zoals ik het nu kan zien, zien ze er allemaal goed uit, bieden hetzelfde aan enz. Of misschien heeft er wel iemand dezelfde plannen.

Groeten Marieke

Djoser bied t ook aan…
ken alleen die reisorganisatie…

maar die reis lijkt me zoooo super!!

Groetjes Franka

Hoi Marieke
Wij willen dezelfde reis gaan maken, ook in oktober.
Djoser in Leiden heeft deze reis in hun assortiment.
Het laatste weekend van januari is er een voorlichtingsbijeenkomst in Leiden betreffende de reizen naar Afrika.
Wij, Paula en Peter resp. 56 en 59 jaar jong, kamperen ons leven lang al.
Het lijkt ons een uitdaging om ook eens een kampeerreis met meerdere personen te maken, niet zo geciviliseerd als in Europa.
De reis van Johannesburg naar Kaapstad hebben wij in 2004 met een gehuurde auto gedaan. Overnachten in B&B en/of lodges was een belevenis. Hierdoor bevangen door het “Afrika virus”.
Laat eens wat horen, kunnen we misschien wat tips en/of ervaringen uitwisselen.
Groeten,
Paula en Peter

Wij maakten de reis via Djoser in oktober 2005 Er zijn veel meer organisaties die het aanbieden Go2Africa etc. Lees ons verhaal maar onder menuknop reizen op www.johnstuurman.nl. De foto’s komen elke dag weer meer online.

Geweldige reis moet je doen. Vergeet je daarna nooit meer.:slight_smile:

Groet John Stuurman

vragen ? mail maar john@johnstuurman.nl

Ik heb geen ervaringen, maar weet wel dat de reis ook aangeboden wordt door Djoser. Mocht er iemand wel ervaringen hebben, dan wil ik dit ook graag weten. Ook ik ga in het najaar 2006 richting Afrika en ben zoekende of ik alleen ga reizen (Kaapstad Nairobi) of ook ga werken en een kortere reis zal maken. Wie o wie heeft informatie?
Groet Esther

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties zover.
Inmiddels heb ik het vliegticket geboekt en ook de Overlandtour is geboekt.

8 oktober ga ik met Nomad Tours van Kaapstad naar Victoria Falls. Na een pause van 4 dagen ga ik dan verder met de overlandtruck naar Nairobi. Daar ben ik dan 21 november.
Het duurt nog even, maar ik kan niet wachten…

Groetjes van Marieke

:)

Hee marieke

Wij hebben deze reis ook geboekt met nomad tours in aug 2008 hoe was het jou mee gevallen

groetjes piek en ilse