Reis van Kaapstad naar Nairobi, februari 2018

Hoi allemaal,

Komend voorjaar wil ik een (kampeer)reis maken in zuidelijk Afrika. Startpunt is Kaapstad en eindpunt wordt Nairobi. Ik heb best wel wat gereisd maar eigenlijk nog nooit georganiseerd, hier heb ik dan ook nog geen ervaring mee. Toch gaat mijn voorkeur bij deze reis uit om het wel georganiseerd te doen. Puur om stukje veiligheid maar ook om praktische zaken. Ik heb een aantal reisorganisaties op het oog, alle bieden zij reizen aan met deelnemers uit internationaal gezelschap.

Als eerste ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze reis?

En ten tweede dan natuurlijk: heeft er iemand interesse om mee te gaan? Mijn voornemen is om medio februari te vertrekken en dan voor een week of 6-7. Zelf ben ik een (tegen die tijd) 30. Voorkeur is iemand rond mijn eigen leeftijd, man of vrouw maakt me niet zoveel uit.

Groetjes,
Inge

Hoi Inge,

Wat een vet idee.
Voor mij staat vooral Oeganda heel hoog op mijn bucketlist. In Zuid Afrika ben ik al eens geweest, maar de reis naar Nairobi lijkt me heel erg vet. En dan in de reis als dat mogelijk is of daarna naar Oeganda.

Met welke reisorganisatie denk je te gaan?

Ikzelf kan in februari alleen nog niet vertrekken helaas. Vanaf half mei ben ik wel heel erg flexibel om langer weg te gaan.

Is t voor jou misschien ook mogelijk om later weg te gaan?

Ik ben zelf 33, al heel wat van de wereld mogen zien en nu heel erg benieuwd naar meer van Afrika :grin:

Groetjes Karin

Sent from my Nexus 5X using Wereldwijzer mobile app

Hi Inge, Ik heb in mijn leven zo’n 18 maanden door 36 landen in Afrika gereisd. Mijn advies is om een groepsreis op een overlanding-truck (wild kamperen, goedkope hotels, samen koken etc.) te boeken. Google maar ‘ns op “overlanding”. Bekende organisaties zijn bv. Oasis en Dragoman. Succes! Groet, Theo

Sent from my iPad using Wereldwijzer mobile app