Overland tours

Hallo,
Weet er iemand organisaties in Zuid Africa die de rondreis van Kaapstad naar Vic Falls aanbieden aan een redelijke prijs en die men kan aanbevelen? Ik zou graag verschillende namen krijgen zodat we prijzen kunnen vergelijken. Alvast bedankt, Linda

Hi Linda,

Ik weet dat in elk geval een belangrijke aanbieder Nomad Adventures is. Zij voeren diverse ´overland´ reizen in Zuidelijk Afrika aan en zijn ook vaak de uitvoerende partij voor andere reisorganisaties. Volgens mij zijn zij tevens redelijk geprijsd. Het zijn meestal / overwegend kampeervakanties en de mensen die ik daarover gesproken heb, waren erg enthousiast…

Groetjes en alvast veel voorpret,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Je hebt nog drifters (hiermee gingen wij van Jo’burg naar Nairobi) en WhichWay Adventures (Kaapstad-Harare). Beidden goed bevallen destijds :slight_smile:

Groetjes uit de zonnige en zeer groene bush,

Corné.

Hoi,
Ik ben zelf afgelopen zomer in (zuid) Afrika geweest en heb een tour gedaan van Kaapstad naar de Vic Falls in 3 weken. Ik zat zelf al in Afrika toen ik de tour boekte en kwam er toen achter dat er echt tientallen overlandtours bedrijven zijn. Als student wilde ik uiteraard een van de goedkoopste en ik heb toen gekozen voor African Travel Company (staat ook bekend onder de naam Umkulu) Ik heb bijna de leukste 3 weken van mijn hele reis met die overland gehad. Alles was perfect geregeld. Ik kan niet anders zeggen dan een geweldige overland met geweldige mensen en ook nog eens 1 van de goedkoopste (wat je eigenlijk niet merkt zodra je onderweg bent)
Groetjes

Bedankt Borek,
Ik ben eens gaan kijken op hun website en het is het overwegen waard. Wat ook interessant is, is dat je de reis kan maken van Vic Falls naar Kaapstad wat naar het schijnt beter is omdat er in Kaapstad meer te zien is en je daar dan een paar dagen langer kan blijven. Mag ik je nog iets vragen? Heb je nog extra moeten betalen voor excursies enzo?
Alvast bedankt, Lindaatje

Hoi,
Klopt in Kaapstad is nog genoeg te beleven! Dat is inderdaad het enige nadeel van al die tours, die enorme lijst met excursies die je er nog bij kunt doen. Je moet even goed kijken wat er al bij zit (zoals een aantal safari’s onder andere wel) Maar ook heel veel dingen niet. Dit varieerd van slapen in een luxe lodge in een safari park, tot olifantenrijden, bungeejumpen en een weekend naar de Okavanga Delta in Botswana (een weekend heel basic leven, maar wat je er voor terugkrijgt is onvergetelijk, voor mij bijna het mooiste van de tour)
Je mag zelf kiezen waar je nog aan mee doet, en ik denk dat ik nog voor 200 euro excursies erbij heb gedaan.
Veel succes met je beslissing, en als je vragen hebt hoor ik het wel!