Ervaringen met Shoestring en Nomad

Hoi,

Ik ben momenteel aan het zoeken naar avontuurlijke groeps(/single)reizen. Nu ben ik reeds 2 kampeerrondreizen tegengekomen. De ene bij Shoestring(29 daagse rondreis van Kaapstad->Joh.Burgh via Namibie, Zambia en Botswana; 2250 euro) en de andere bij Nomad(20daagse kampeerreis van Kaapstad tot Vic.Falls; excl. vlucht; 1025 euro). Tuurlijk zit bij de een de vlucht erbij in en is langer, echter vind ik het verschil wel veel. Via Nomad ben ik wel flexibeler indien ik ervoor kies om zowel Krugerpark ook bijv, Blyde River Cannoying te zien.

Heeft iemand met deze reisorganisaties? Evt nog andere reisorganisaties die deze (soort) reis aanbieden? Indien ik kies om vanuit Botswana, vanaf Vic. Falls, naar Kruger Park te reizen en verder door naar de Blyde River Cannoying, hoeveel tijd moet ik daarvoor rekenenen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groeten Raymond

Hallo Raymond,

Ik ben in 2006 met Nomad gereisd van Kaapstad naar Nairobi.
Wel een andere route dus, dan dat jij van plan bent, maar ik vond het een goede organisatie.
Veel gezien in 6 weken en goede reisleiding.
Je ontmoet veel mensen uit de hele wereld, aangezien het een internationaal gezelschap is.

Groeten Marieke

Drifters doet dit soort reizen met overland trucks ook veel in Afrika. Moet zeggen dat ik van eerdere gasten bij ons goede ervaringen heb gehoord over de Nomad reis. Van Shoestring weet ik het niet persoonlijk maar ik ga ervan uit dat zij deze reizen ook prima uitvoeren. Wel knap prijsverschil inderdaad. Ik zou wel goed uitzoeken hoe het zit met maaltijden(pot), excursies e.d. Dat kan ook nog een deel van het verschil verklaren!

Groetjes en alvast veel plezier. Ongeacht welke reis je zult kiezen, wordt vast een pracht belevenis.
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Kijk even op de site van GoSouth. Hebben reis van Nomad Kaapstad - Vic falls incl. vlucht.
Ben 2008 geweest. Prima organisatie, veel gezien.
Sukses

Hoi Raymond,
ik heb paar jaar geleden gereisd via Vic Falls, Botswana, Namibie, Zuid-Afrika (Kaapstad) met internationale reisorganisatie, namelijk getawayafrica.com Betrouwbaar en duidelijk en goed geregeld (gewoon via de mail). Ticket kan je dan zelf los boeken bijv. via cheapticket. Extra kosten zijn dan lokale kosten (eten in cash plaatselijk direct betalen) en de excursies waar je zelf voor kiest. Ik vond het al met al de beste keuze qua prijs maar zeker ook qua groep; ik zat in een groep van ongeveer 25 man die vanuit alle hoeken van de wereld kwamen (je engels moet dus wel een beetje ok zijn), en het zijn mensen die alleen reizen of koppels of vrienden en ze maakten bijna allemaal een wereldreis. En dat zijn toch het type mensen waar het fijn en gezellig mee is om te reizen (en ik heb niks tegen nederlanders, ben er zelf één, maar de sfeer in een internationale groep is toch stukken relaxter, helemaal herkenbaar als we nederlandse groepen tegenkwamen die zeurde over het ontbreken van warm water en het niet eten om stipt 18.00uur…nee geen grap)! Ik heb er in ieder geval een geweldige reis en herinnering aan over gehouden!!
Als je meer wilt weten, hoor ik het wel!
groetjes Eva

hallo raymond
Wij hebben goede ervaringen met: http://www.shapshapreizen.nl/
en gaan in september de cape to vic doen(Accomodated)de kampeerreizen waren erg goed,zowel logistiek als voedsel en begeleiding.Maar kijk goed rond op diverse sites want er zit best wel verschil (qua prijs en routes)onderling.
Gr.Simpele