Hoi
Ik ben er al vroeg bij …september of begin oktober 2017 zijn we van plan een reis te maken met onze 3 volwassen kinderen ivm huwelijks jubileum
Dus minivan huren en route uitstippelen maar hoe en wat?
In 2015 hebben we Zuidafrika al eens met zijn tweeen bezocht een reis van 3 wkn
De route liep toen van Joburg via klasserie (budget private game reserve) en Krugerpark naar Swaziland (Hlane) vandaar naar Hlhluwe St lucia naar Durban Giant castle en Goldengate highland park.
We vonden het geweldig de nat parken het spotten van de dieren ( in kruger waren we 4 dagen ) en het wandelen in de Drakensbergen
Deze keer zullen we ± 17 dagen hebben (uit en thuis ) en in eerste instantie denken we aan kaapstad en omgeving ,maar kunnen we daar ook het safari gevoel krijgen of kan het niet tippen aan de meer noordelijke route ? twijfel twijfel
Je hoort ook dat kaapstad en omgeving meer het het blanke afrika is .
Dus wie kan helpen met ons dilemma de kaapstad route nemen of een aanpassing in de noordelijke route zodat er ook voor ons ook onbekende plaatsen tussen zitten
We willen er graag een onvergetelijke reis van maken alle tips en ideeen welkom
groet marli
Hallo
Nou wellicht zal iedereen een eigen mening daarover hebben,
maar persoonlijk zou ik om drie redenen kiezen voor het noorden!
Een vanwege het weer, nog best fris in het zuiden dan!
Relatief korte tijd!
En wij vinden het zuidelijke deel erg westers aandoen,
een beetje zoals in Frankrijk!
Voor ons als natuur en wildlife liefhebbers is het noorden
veel meer authentiek en in die tijd fijner weer!
Enige plusplunt voor het zuiden rond die tijd is dat de
kans om walvissen te spotten vanaf de kust waarschijnlijk
groter is dan de rest van het jaar!
Veel planplezier!
Inderdaad de Cape is zooo anders. KAapstad en omgeving is erg westers en vele vergelijken net met de Cote d’Azur. Alleen veel goedkoper. In oktober kan je makkelijk daarheen. Het weer is goed, kan frisjes zijn, maar vaak ook niet. Wij zelf gaan daar over een paar weken weer heen.
Maar die 2 gebieden zijn erg verschillende, zeker leuk om ook dit mee te maken. Maar misschien willen toch liever de parken met de dieren, dan moet je in net Noorden blijven. En ook in St. Lucia kan je (met een boot) de walvissen zien.
Zoals al aangegeven hebben we met ons tweeen in 2015 de eerder beschreven route gereden in het noorden
nu met het hele gezin gaan kunnen we nogmaals het noorden maar op andere wijze ?
om de hele route identiek te doen is voor onszelf niet zo spannend wat raden jullie aan ?
Hallo
Ik zou niet weten hoe echt twee weken te vullen rond kaapstad,
maar ook na 15 keer het noorden komen we telkens tijd te kort!
Misschien is het een idee om een paar dagen Victoria Falls in te lassen,
op verschillende manieren in te vullen, ga eens helemaal naar het noordelijk
gedeelte van Kruger, voor de grote kudde grazers?
Er zijn diverse Rehab Centra, voor Leeuwen, cheetah, neushoorns, chimpansees!
Grotten, watervallen, paard of quadrijden!
Bezoek het vrij nieuwe gedeelte van Kruger dat in Mozambique ligt!
Ballonvaren, raften, bezoek een van de goud of diamantmijnen!
Wellicht in een van de wildparken een avond of ochtend en/of loopsafari!
Zo maar wat ideeën!
Veel succes!
En zo veel mogelijk heden. Wij zijn er ook al vele keren geweest en ons verveeld het nooit, maar zo veel te doen. Ik kan jullie hebben als je wilt.
bedankt voor de info
ik ben al overgehaald om kaapstad te laten varen …nu de andere gezinsleden nog
daarna kan her plannen beginnen dus hoe meer ideeen hoe meer te kiezen
Hoi Tully,
Het is inderdaad zoals Peter zegt, zoveel mensen zoveel meningen. De westkaap is inderdaad erg Europees, maar ook wel echt ontzettend mooi.
Ik heb voor mensen die ook hun huwelijksverjaardag vieren met hun twee kinderen een reis opgezet waarbij ze eerst naar Krugerpark gaan en Panoramaroute rijden. Vervolgens vliegen ze naar Kaapstad en gaan naar Hermanus en de wijnlanden. Dus dan heb je wildlife, walvissen, heerlijke wijnen en prachtige boerderijen en kan je afsluiten in Kaapstad. Het is maar een idee en misschien voor iedereen wat wils?
In ieder geval wat je ook kiest Zuid-Afrika verveelt nooit.
Succes!
De Kaapse Provincies zijn en vooral de Tuinroete lijken inderdaad meer westers dan de noordelijker gebieden. Maar: so what? Er is ook daar enorm veel te beleven.
Ik zou gemakkelijk twee weken in de directe omgeving van Kaapstad kunnen vullen zonder mij te vervelen.
Bovendien heeft men in augustus/september de enige kans om te kunnen genieten van de bloemenweelde in Namaqualand.
De minder bekende Westkust kent ook leuke plekjes.
De wijnstreek is niet alleen voor wijnliefhebbers mooi.
De Route 62 en de omgeving van Oudtshoorn zijn weer heel anders.
Er bestaan ook daar Nationale Parken (Sanparks en Cape Nature) die de moeite waard zijn, zelfs al hebben ze niet noodzakelijk de Big 5. Groot voordeel: hier is geen malariarisico.
Als jullie via de Tuinroete naar Port Elizabeth rijden, kunnen jullie nog 2 of 3 nachten in het prachtige Addo Elephant Park overnachten. Eventueel kunnen jullie dan overwegen om vanuit PE naar Europa terug te vliegen.
Opgelet! Ik houd ook van de Noordelijke Provincies, maar de Kaap heeft toch zeker en vast ook z’n charme en bovendien kan men daar meestal ook nog veeeel lekkerder eten…
Enig minpuntje: het zal er frisser zijn dan in het Noorden.
Persoonlijk zou ik eens willen afwisselen met vorige reis. De beslissing ligt uiteraard bij jullie.
Groetjes,
Toetske