ik zoek tips en informatie over het verschepen van onze Toyota Landcruiser naar Argentinië. Ik heb diverse bedrijven aangeschreven de heenreis lijkt te doen, maar om de auto in 2016 terug te verschepen lijkt extreem kostbaar. Heeft iemand hier ervaring mee?
groet Threes
Er zitten een paar experts op Wereldwijzer, gebruik ook de zoekfunctie even. En waarschijnlijk zal iedereen je afraden om naar Argentinië te verschepen ivm de grensformaliteiten. Brazilië is een betere/goedkopere keuze voor zover ik weet.
Dank je, ik zal verder zoeken, maar wat ik nu vind is allemaal van 2 jaar terug.
Stuur anders een persoonlijk berichtje naar de users Boelamatari en Landcruiser, zij zijn de specialisten op dit gebied
Inderdaad Flipsen , een Argentijnse haven dankzij de inzet van mevrouw de president is af te raden, alle import al dan niet tijdelijk is erg vermoeiend en vooral
duur geworden. Grimaldi Lines, de RoRo waar de meeste reizigers (en ikzelf ook 3 x) mee verschepen gaat dan ook al enige tijd niet meer naar Arg maar
naar Montevideo. Als je zelf mee aan boord gaat dan is het helemaal een makkie
en dan wordt de auto gezien als bagage ipv vracht en is het papierwerk in een paar minuten geregeld en komen er verder geen havenkosten bij (van minimaal 1000 euro maar kan oplopen tot 2000 en meer)
Brazilie zou ik ook niet aanraden want daar viert de bureaucratie in de havens ook hoogtij.
Als je niet zelf mee aan boord wilt en de auto in een container gaat verschepen zou ik of Chile aanraden (z.g.a. geen corruptie in de havens en lage havenkosten) of Frans Guyana (is EU)
Hallo Trees,
Leuk,maar Montevideo is beter,in Buenos Aires/Zarate moet je heel veel geld betalen om op de “straat” te komen,in Montevideo is het niet zo streng,vorig jaar met mijn auto naar Montevideo gegaan zonder !! een probleem.
De kosten voor de vrachter was 1,000€
Wil je meer weten mail mij,
Groet,A
hi A, ja ik heb nog meer vragen aan je. wat is je mail?
groet threes
@A, kun je de kosten specificeren want 1000 euro voor alles incl lijk me onmogelijk, of het moet per RoRo zijn en zelf meegegaan dan kan het wel ( dit jaar duurder geworden trouwens) maar dan komt er wel je eigen passage bij die een stuk duurder is dan een vliegtuig.
Maar als het als vracht verzonden is dan kan het nooit lijkt me? Ik betaalde in 2001 al zo’n 1000 euro enkel aan bijkomende havenkosten in Montevideo. De kosten van de container zelf, 20 ft, was maar 650 euro, maar in de haven van vertrek komen er ook div ‘handling charges’ bij die vooraf niet vermeld worden(ook gauw een paar honderd dollar afhangend welke haven)
Groet, Marcel