Bus kopen of verschepen in argentinie

Beste
Ik wil met een bus van zuid naar noord amerika rijden.
Ik heb zitten zoeken om een bus vanuit Nederland te verschepen, maar heb het idee dat ik goedkoper uit ben als ik er één koop in zuid-amerika.
Heeft iemand hier een idee over? Is dit goedkoper?

Nu heb ik zitten lezen op dit forum en iemand gaf de suggestie dat je op www.postbus.de bussen kan vinden van reizigers die hun bus weer willen verkopen. Deze link werkt niet. Heeft iemand een ander idee waar ik kan zoeken op internet voor een bus uit Argentinie, chili, Brazilie waar dan ook?
Het liefst zo zuidelijk mogelijk.

En verder heeft iemand enig idee hoe lang je per land mag blijven met een bus?
Kom je alle landen met bv. een argentijnse bus?
Als ik 2 jaar op reis wil moet ik dan ergens apk doen?
Ik las iets over dat het moeilijk is om je bus te verzekeren in die landen, heeft iemand daar ervaring mee?

Het zijn erg veel vragen maar als mensen de vragen kunnen beantwoorden die ze weten, ben ik weer een stukje verder in mijn zoektocht.

postbus.de is veranderd naar www.panamericanaforum.org

Als toerist kun je wel een argentijns voertuig kopen maar je mag er het eerste jaar niet het land mee uit.
De prijzen liggen echter op een heel wat hoger niveau dan in NL of B en de technische staat in de meeste gevallen op een heel wat lager. Ik zou voor verschepen gaan of iets van een reiziger overnemen.
Mocht het verschepen worden raad ik je aan niet naar Argentinie te verschepen, dankzij de maatregelen van 's lands presidente is het intussen een heel dure operatie geworden om de auto uit de haven te krijgen ( denk aan 2 a 3000 dollar minimaal boven de vrachtprijs). Grimaldi met zijn RoRo gaat dan voorlopig ook niet meer naar Argentinie maar naar Uruguay.
Brazilie is ook niet aan te raden om over de zee binnen te gaan, net zo duur en ontzettend bureaucratisch bovendien.

Verzekeren kun je per land doen, soms aan de grens verkrijgbaar soms kan het pas in de eerstvolgende grotere plaats of bv bij www.alessie.com (maar deze wereldverzekering heeft net als andere wereldverzekeringen enkele landen waar het niet geldig is)

APK is niet relevant uiteraard, dat is enkel mogelijk als je in het land bent waar de wagen geregistreerd is, maar als je de auto van een reiziger koopt heeft die (als het goed is!) de houderschapsbelasting opgeschort (of iets dergelijks als het geen nederlandse is) en hoef je geen APK te laten uitvoeren totdat je weer van plan bent de auto aan te melden
.

op het chili forum staat een Renault Master te koop
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=154949

Bedankt voor alle fijne informatie.
Verschepen heeft idd mijn voorkeur maar de offerte die ik heb aangevraagd is 3600 euro zonder wat je betaald als je aankomt in de haven.
Best veel.
Mocht iemand goedkopere ervaringen hebben, hoor ik het graag. Ik wil zo zuidelijk mogelijk verschepen. Naar chili bijvoorbeeld.

Waarom niet tweede-hands in Chili kopen:

3600 euro is wel heel erg veel. Met welke maatschappij is dat? Een jaar geleden was het met MSC vanuit Antwerpen zo’n 1500 euro voor een 20"" container naar Bs As. Alleen zou ik gezien de huidige situatie niet meer naar Argentinie verschepen. Verscheep dan óf RoRo met Grimaldi naar Montevideo óf per container naar Valparaiso.
Of zoals Grietzen voorstelt een tweedehands in Chili.