ik ben dirk,
ik en mijn vriendin zouden graag 6 maand rondtrekken in argentinie en brazilie,
we zouden in beide landen vrienden gaan bezoeken, de motoren blijven dan daar, want het jaar daarop gaan we terug voor 12 maand, om de rest van zuid amerika te doen…
mijn vraag is of er iemand een goeie shipping maatschapij kent, die onze beide motoren naar rio (ons vertrek punt) zou kunnen brengen. we hebben al enkele aangeschreven , maar die doen zelfs de moeite niet om te antwoorden…
MSC voor containervervoer of Grimaldi lines voor RoRo of container. beide vanuit Antwerpen.
Ik raad je echter aan om niet naar Brazilie te verschepen, dat wordt een regelrechte bureaucratische nachtmerrie.
De beste haven momenteel is Montevideo,maar reken ook daar op minimaal 500 dollar per motor aan havenkosten
voor t ontschepen. Dit is echter nog goedkoper dan wat je in Brazilie of Buenos Aires kwijt zult zijn en zeker heel wat sneller
en met heel wat minder stress.
Maar de beste havens , geen tot zeer lage havenkosten en zga geen bureaucratie , om naar toe te verschepen zijn Cayenne (Frans Gyuana) en Chile (bv Valparaiso), misschien toch in jullie reisroute in te plannen, zeker Chile zou moeten kunnen lijkt me.
Vergeten te melden, Cayenne heeft als grote voordeel dat het gewoon een deel van de EU is, nadeel dat er weinig schepen naar toe gaan
(CMA-CGM vanuit Brest en Marseille) en je moet in Brazilie nog met een rivierboot (balsa) van Macapa naar Belem, overtocht van ca 40 uur (maar is wel een prachtig stukje van de Amazone)
super,
nog eens bedankt om uw goeie tips,
varen op de amazone is de vriendin haar grote droom,
2 vliegen in 1 klap zou ik zeggen!!!
ik hou op de hoogte, ik ga morgen eens cma en cgm contacteren
mocht je besluiten deze route te nemen , de beste balsa vanuit Macapa waar je ook samen met de motor mee op dezelfde boot mag vind ik Waldemar
GPS S0 03.229 W51 08.632
Anders heb je nog Macamazon, ligt vlakbij Waldemar
heb nu al veel verschillende dingen gehoord, in verband met uw eigen motor en nummerplaat rijden in brazilie.
kan jij me eens op weg helpen, met wat wel en niet kan? hoelang is dat toegestaan, en wat doe ik best met verzekering enz…
wij zijn ongeveer hetzelfde aan het organiseren en via grimaldi antwerpen hebben ze ons laten weten dat we via ziegler in antwerpen moeten boeken, de reden is dat grimaldi rechtstreeks geen zaken doet met particulieren en dit geschied via ziegler
Wat voor problemen bedoel je eigenlijk?En met nummerplaat? Nou dat moeten cowboyverhalen zijn hoor, er is geen enkel probleem om
met je eigen NL of B voertuig hier rond te rijden, dwz de havens zijn een ramp om daar via binnen te komen komen maar de landsgreznen
zijn de makkelijkste van de amerika’s. Enig probleem is de verzekering. Geen politieman zal je er naar vragen want de WA zit hier
bij de jaarlijkse kentekenregistratie inbegrepen, maar daardoor kun je ook geen aparte WA verzekering afsluiten. Dat zou je dan óf in Argentinie
moeten regelen of in NL bij Alessie wat een stuk makkelijker is en die is voor alle landen van zuid amerika geldig behalve Colombia (hoewel dat nu ook inbegrepen schijnt te zijn?)
De geldigheid van de vergunning van je motor is niet helemaal duidelijk momenteel omdat er sinds kort wat veranderd is. Je krijgt helemaal geen
tijdelijke invoerpapieren en je mag zo met de motor het land in. Was officieus altijd al mogelijk maar dat is nu dus zelfs officieel. Betekent echter niet dat je de motor kunt verkopen in Brazilie.
Hi Landcruiser,
Na lange tijd terug toevallig op dit Forum aangespoeld! Bij mjn toendertijd(2011) Grenspassage Paraguay/Brazil(Guaria) hadden de Brazil-Aduana niet het minste interesse in mijn voertuig, alsook voor de Verzekering(was bij Nowag/D). Bij de terugreis dan via Grens/Foz de Iguazu/Argentina in 5 minuten geklaard. Betreffende Verscheping(20" Container)
bij Grimaldi/Antwerpen/Linkeroever(2009) alles zelf(particulier) gedaan, op de dag van afspraak na 2tal uur alles okay. Wat niet in Buenos Aires zo was ttz: 5tal dagen aangemodderd…
vanwege Aduana enz…rotzooi(zag er goed uit…samen met een 10tal andere wachtenden). De terugverscheping was in 1 dag geklaard(ook via een Scanner) na vooraf telefonische afspraak. Naar het schijnt is het nu in Zarate en/of Montevideo te doen.
Cayenne heeft als grote voordeel dat het gewoon een deel van de EU is, nadeel dat er weinig schepen naar toe gaan
(CMA-CGM vanuit Brest en Marseille) en je moet in Brazilie nog met een rivierboot (balsa) van Macapa naar Belem, overtocht van ca 40 uur (maar is wel een prachtig stukje van de Amazone)??
Hi, Naar het schijnt is de BR 319 Porto Velho…Manaus “fix und fertig”…zelfs met een VW Golf…Ergens gelezen op Panamericanaforum of The Hubb? Iemand recent gedaan?
Groeten
Hola Boelamatari, lang geleden,mis je zuid Amerika al? 3 jaar geleden was de weg nog een puinhoop (was april, regentijd). In oktober 2013 hebben bekenden die weg nog gereden In de droge tijd was ie redelijk goed te doen maar ze hebben geen wegwerkzaamheden gezien. Lijkt me sterk dat in zo’n korte tijd hier in Brazilie zo[ n soort weg fix und fertig gekregen wordt maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit misschien…
Bom Dia Landcruiser,
Wel, ik bekijk de toestand aldaar van hier uit…
Ben bezig met eventuele planningen: terug naar de States/Canada(was daar van 2002 tot 2005 met Storage Places) ofwel richting East-Africa(verscheping naar Alexandria), de problemen aldaar met de “Beruchte Ferry!!” van Aswan naar Wadi Halfa schijnen opgelost te zijn, nieuwe ferry vanuit Abu Simbel dan nog 22km tot grens Soudan. Ik zie het wel…
Grt