op de motor door zuid en midden amerika

Hallo medereizigers,

Ik ga dit jaar neem ik een sabbatical en ga een tijdje reizen. Ik begin in Indonesië", dan Australië en door naar Argentinië.

Ik ben van plan om m’n motor naar Argentinië te verschepen en vanuit daar ongeveer 6 maanden door zuid en midden Amerika te cruisen.

-Is er iemand die mij kan vertellen op ik een Carnet de Passage nodig heb?
-Heeft iemand ervaring met het regelen van een WA verzekering?
-Heeft iemand ervaring met het verschepen van een motorfiets?

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Als je de zoek functie gebruikt kom je wel op enkele interessante topics, er zijn hier wel ervaringsdeskundigen, maar dan voornamelijk voor een auto. En dikke kans dat ze je gaan aanraden om naar bijvoorbeeld Montevideo te verschepen en niet naar Buenos Aires, ivm gedoe en kosten.

Voor en Verzekering moet je bij Robby Speiser zijn,Allianz en die zijn in Buenos Aires.Goede prijzen en top service !Vergeet ook niet jou Garmin GPS,…een Carnet is niet nodig. Een Internationaal rijbewijs zou goed zijn
Voor het transport van de bike,een houten kist…dan is bij aankomst in Montevideo er nog alles aan,en
Onderdelen zijn hier (bijna)niet te krijgen.Of tegen 400/600% van de prijs in Europa.
Vergeet ook niet het kenteken op de helm te maken, is verplicht ;))

Dank voor de bruikbare reacties, hier kan ik wat mee :slight_smile:

Geen C de P nodig in geen enkel land van de Amerika’s. Verschepen is idd t best naar Uruguay of nog beter Chili