Welk gebied mooi voor motor huren

Eind september beginnen mijn vriend en ik onze reis in Buenos Aires en vliegen daarna naar Ushuaia om vervolgens via de hele westkant omhoog te reizen. Afhankelijk van het aantal dagen op elke plek willen we eventueel ook nog een stuk Bolivia/Peru meepakken. In totaal hebben we 3 maanden de tijd.

We zouden het erg leuk vinden om beiden ook een aantal dagen tot een week een motor te huren in Argentinie en zijn daarom erg benieuwd welk gebied hiervoor mooi is qua uitzicht, mooie bochten, heuvels, bezienswaardigheden en eventueel goede wegen (geen must, want kunnen we de keuze van de motor ook op aanpassen).

Wie heeft hier ervaring mee en/of tips en ideeen?! Op internet kan ik er vrij weinig over vinden, waardoor ik het ook lastig vind om een globaal reisschema vast te stellen. We willen dit het liefst zelfstandig doen ipv zo’n georganiseerde tour te regelen waarmee je verplicht honderden kilometers op een dag moet rijden. Het kan van plek naar plek (met dus extra kosten voor het transport terug) of gewoon een rondje zodat we de motor op dezelfde plek weer in kunnen leveren.

Mooie gebieden om met een motor te rijden lijken me Bariloche, Mendoza en Salta. Maarrr… Het valt niet mee om een motor te huren in Argentinie! En als het al lukt is het erg duur. Hou daar terdege rekening mee. Vaak zit je inderdaad ´vast´ aan een georganiseerde reis. Helaas heb ik dan ook geen contacten of links voor je.

Thanks voor de tip voor de gebieden! Wat maakt het moeilijk om daar een motor te huren, behalve de prijs? We weten dat het prijzig is, dus dat moeten we er maar voor over hebben :slywink:

Ik ben eens gaan zoeken via google, want ik weet bijna wel zeker dat ik ooit een blog ben tegengekomen van iemand die in zn ééntje per motor heeft gereisd door Argentina maar kan het helaas niet vinden! Wel kwam ik onderstaande links oa tegen en je kunt natuurlijk ook via de zoekopties op dit forum zoeken!

is al een tijdje geleden, maar misschien kun je met hem in contact komen, Facebook bv?

http://viajes-en-moto.com/
Misschien heb je hier ook wat aan!

Suc6!

Hoi Gallina,

Grappig, 2 van de 3 linkjes had ik inderdaad ook al gevonden en is ook leuk om te lezen. Bij die motorzaak is het lastige dat ze alleen in BA en Neuquen zitten en dat dat nou juist plekken zijn waar we geen motor willen rijden. En bij de meeste reisverhalen op de motor lees ik dat mensen hun motor verschepen en dat wij dat voor 1 weekje een beetje te veel gedoe vinden :slight_smile:

Dank je wel voor het zoeken en je antwoord! Ik ga zelf ook nog even verder zoeken en hoop dat er ook nog meer mensen reageren met meer tips.

als je de mogelijkheid ziet om de grens met chili over te steken en daar de carretera austral mee te pikken heb je wel een ultiem stuk zuid amerika te pakken voor een off road motor wel te verstaan.

Die carretera austral route ziet er zeker leuk uit! Leuke filmpjes over te vinden! Alleen ligt dit wel iets zuidelijk dan dat we in gedachten hadden. Ga eens kijken wat ik er allemaal over kan vinden!

Een motor huren in Argentinie (en de meeste zuid amerikaanse landen) is niet zo iets voor de hands liggend als in Europa. Je kunt evt Harold Boggie van Austral Motos in Chile eens aanschrijven, ze hebben BMW FT800’s. Ze maken hoofdzakelijk georganiseerde reizen maar buiten de drukke seizoenen willen ze ook wel evt een motor verhuren.
Ook kun je Javier van Dakarmotors in Buenos Aires eens aanschrijven. Zelf verhuren ze niet maar als er iets te huur is in Argentinie is hij de man die dat weet. BTW ze spreken allebei ook engels.

Wat de route betreft zou ik zeggen blijf ergens in de grensstreek Argentinie-CHile, tenzij je van lange rechtuit wegen houdt. Het grootste gedeelte van Argentinie buiten de Andes regio is nl vlak en, vind ik, vrij saai.
De carretera Austral is inderdaad geweldig mooi, de wegen gedeeltelijk asfalt ( rond Cohayque, en in het noorden, bij El Chaiten, maar waar ook een stuk van ca 100 km is met veel keien en stof vw de werkzaamheden.
Mooie grensovergangen vind ik verder ook bv de Paso Agua Negra, of nog verder naar t noorden een rondje via Paso Jama en en Paso Sico (deze laatste is gedeeltelijk onverhard)

Landcruiser, dank je wel voor je tips! Ga dit zeker bekijken en de mensen die je noemt aanschrijven!