1 maand Zuid Amerika

Hoi Hoi,
Ik wil in april een maand naar zuid amerika. Ik spreek geen spaans maar heb wel veel reiservaring.

Heb in mijn vorige reizen veel argentijnen ontmoet dus lijkt mij sowieso supergaaf naar argentinie te gaan.

Met een maand tijd, wat voor route is aan te raden?

Hallo Canucks,

Voor een maand Argentinië in april zou ik i.v.m. het aangename klimaat kiezen voor het noorden en midden. Mogelijke route Buenos Aires, Iguazu, Salta, Mendoza, Córdoba, Buenos Aires. Goed te doen per bus of huurauto. De volgorde kun je natuurlijk omdraaien, maar je krijgt met deze trip echt een goede indruk van het authentieke Argentijnse binnenland.

Mocht je hulp nodig hebben met het plannen van zo’n reis en het vinden van de mooiste plekjes weet je me te vinden.

groet en veel plezier met de voorbereidingen,

Jan
Córdoba-Argentinië

hey!
Bedankt voor je bericht! Maar als ik vier weken lijtk het mij ook leuk om het met een ander land te combineren, is argentinie in vier werken goed te combineren met Chili. Is uruguay aan te raden?

Chili en Argentinie is goed te combineren, je hoeft alleen een pas over.

Uruguay is leuk voor een paar daagjes als je naar Montevideo wil en leuk voor 1 halve dag als je naar Colonia wil

Hey Jan,

Een auto/camper huren in Argentina is vrij duur. Ken jij misschien enkele autoverhuurbedrijven die nt zo duur zijn. En daarmee bedoel ik voor drie weken een camper rond de 1500Eur.

Groetjes

In Buenos Aires moet je toch voor rond de 50 euro per dag een auto kunnen huren met km vrij. Ik weet niet of je dit duur vindt ja of nee, maar ik vind het redelijk geprijsd. Voor die prijs rijdt je ook nog in VW Gol met airco.
Een auto huren in Patagonië is overigens veel duurder, net als de rest van het leven aldaar veel prijziger is.

Campers heb (nog) ik geen ervaring mee. Ik weet dat er volgens mij een Nederlander actief is in dat wereldje, zie www.rutasur.com

Succes!

groet
Jan

Je vergeet iets: Uruguay staat vooral bekend om de stranden. Maar Punta del Este is een rare plek: een hoogseizoen van maar liefst 1 maand !?

Montevideo: niet in het weekend doen, dan is het een spookstad: alles dicht. Ik vond het sowieso niet zo’n heel “frisse” stad. Als ik het over kon doen, dan had ik voor Colonia gekozen.

Montevideo is een spookstad doordeweeks (afgezien van de kantoorwijken in het centrum) en het is leuk stappen in het weekend als je weet waar je moet zijn

MVD is ook vele malen leuker van november tot maart dan de rest van het jaar omdat dan het strand tot leven komt

Punta del Este heb ik niet genoemd omdat diegene weinig tijd heeft en het zeer waarschijnlijk niet in het budget past.

Hoogseizoen loopt overigens van 15 december tot 31 januari

Ja, Argentinië is natuurlijk uitstekend te combineren met Chili. Zelf heb ik in Chili het meest genoten van de regio rond Pucón/Villarica en het eiland Chiloé. Maar er is te veel om op te noemen, Chili is gewoonweg schitterend.

Uruguay ken ik ook redelijk goed, ik heb er een keer twee weken rondgetrokken. Montevideo vind ik een fijne stad, maar wij logeerden daar dan ook bij bekenden en hebben waarschijnlijk veel van de typische dingen van de stad gezien en gedaan. Zelf heb ik het meeste genoten van de regio Minas en Cabo Polonio. Het stadje Colonia is ook leuk, al is het maar om 's avonds de metropool Buenos Aires te zien glinsteren in de Rio de la Plata.