Motorreis door Argentinie

Beste medereizigers,

Ik wil samen met een vriend in Argentinie een motor kopen om het land door te gaan cruisen. Hebben er personen al ervaring hiermee?
Bestaat er een marktplaats website in Argentinie waar ik voor motoren zou kunnen kijken? Wat is de regelgeving omtrent motoren, rijbewijzen in Argentinie? Elke info wat iets te maken heeft met dit onderwerp wordt zeer op prijs gesteld.

Alvast bedankt!!

Hallo Joost, het probleem voor een buitenlander die een voertuig in Argentinië koopt is dat je er het eerste jaar niet mee het land uit mag. Tenzij je dus echt enkel in Argentinië wil blijven (een rit naar Vuurland gaat dus ook niet want dat moet vi Chili) zou ik aanraden om een motor in Chili te kopen. Zijn daar trouwens ook minder duur dan in Argentinië.
Voor arg

Chili

@Landcruiser: uit nieuwsgierigheid, weet jij of je dan met een Chileense motor wél de grens overmag, binnen één jaar na aanschaf? Dat wordt niet duidelijk uit je reactie…overigens, een link die direct doorverwijst naar de motoren op Mercado Libre Chili is deze.

@Joost: Argentinië & Chili zijn wel waanzinnig goede landen voor een motortocht. Hou eventueel ook rekening met onverharde wegen, ik ben geen motorrijder, maar ik kan me voorstellen dat je daarvoor misschien op voorbereid moet zijn?

Groet,

Jan

Hallo Jan, ja met een chileense motor mag het wel, de vreemde regeling is iets argentijns. Enkel de grens van Arica naar Tacna wil wel eens lastig zijn om als toerist met een chileense voertuig het land te verlaten, waarom is niet duidelijk, andere grensovergangen gaan wel.
Ik heb wel de nodige motorkilometers in zuid Amerika gemaakt en over het algemeen zijn de vele onverharde wegen goed te rijden, mul zand heb je bijna niet en zijn het harde steenwegen. Ben ik in Afrika ontelbare keren op mijn neus gegaan, in Zuid Amerika enkel in Bolivia (waar het nu trouwens geasfalteerd is) . Wel oppassen in de buurt van de ‘schrapers’ van het wegonderhoud is het oppassen door de dikke losse laag grind.

Groet,

Marcel

@Marcel: dank voor je uitleg. Qua onverharde wegen: klopt, in Argentinië is dit veelal grind en stenen, geen rul zand. Het aantal onverharde wegen neemt ook steeds verder af, bijna de gehele ruta 40 is geasfalteerd vandaag de dag.

Groet,

Jan

Zeer bedankt voor je reactie! Ik ga eens op die sites kijken