Motorreis door geheel amerika

Hallo

Volgend jaar als ik en een kameraad klaar zijn met onze studie hebben wij het plan om in Amerika noord en zuid een grote motorreis te maken. Afgelopen zomer hebben wij in Europa al een klein voorproefje gehad en volgend jaar voor 8 maanden de hort op. We zijn opzoek naar mensen die ervaring hebben met motor rijden in Amerika. Moeten we daar een motor kopen, of onze eigen motor mee brengen. Dan laten verschepen of laten overvliegen. En welke landen zijn dan het meest toegankelijk om de motoren naar toe te laten brengen. Ben er al een poosje mee bezig maar kom er nog niet helemaal uit. Dus mensen die goede tips hebben zijn meer dan welkom !!! Ook gewone reis tips of ideeën in Amerika zijn welkom !

Mvg Jeri

Lees deze fantastische verhalen en neem contact op met de schrijver: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=113327

En lees ook de site vol tips en het boek geschreven door deze vrouw die in haar eentje op alle continenten is geweest met haar motor: Benka Pulko - 1 Woman, 1 Motorcycle, 1 World

En kijk natuurlijk eerst de film ‘Motorcycle Diaries’ gewoon voor het mooie nostalgische gevoel en een mooi stukje geschiedenis.

Goeie reis!

1 like

Hallo Jeri,
Waar wil je beginnen, in Noord of Zuid Amerika? Vervoeren van je motor kan uiteraard zowel met de boot als het vliegtuig, deze laatste is duurder maar over het algemeen zijn de inklaringsproceudres makkelijker dan wanneer je hem per vracht met de boot verstuurt.
Voor Noord Amerika maakt t niet uit waar je naar toe stuurt, zuid amerika is het beste of naar Frans Guyana (is EU dus havenformaliteiten zijn een makkie, en een enkeltje Parijs- Cayenne is maar ca 500 ) of naar Chile. De andere landen te veel bureaucratie én extra kosten in de havens (reken gauw op nog eens 500 tot 1000 dollar en in sommige gevallen nog meer, bovenop de vrachtprijs) . Met de Grimaldi is helemaal makkelijk,tenminste als je zelf mee aan boord gaat, dan is de motor ahw bagage en geen vracht en rijdt je binnen een uurtje zo van boord af Uruguay in www.grimaldi-freightercruises.com/
Groet, Marcel

1 like

De film motorcycle diaries is natuurlijk een inspiratie bron geweest :wink:
We hebben besloten nu in chili te starten, de motoren naar valparaiso te verschepen en op Santiago te vliegen. Grimaldie is volgens mij nog vrij duur omdat je ook voor een slaaphut moet betalen. ook al lijkt het wel een leuke optie om een maandje op een boot te zitten. Zijn er mensen die weten of ik voor de motor een carnet de passage nodig heb. En kan ik gewoon met mijn nederlandse anwb verzekering door amerika of moet ik daar een nieuwe andere verzekering voor afsluiten ?
gr jeri

Nee geen Carnet de Passages nodig, je krijgt aan elke grens een tijdelijke invoervergunning(kosteloos).
Nee je nederlandse verzekering is niet geldig voor de Amerika’s. Je moet ter plekke een verzekering zien te vinden, een andere optie is bv via www.alessie.com een wereldverzekering af te sluiten. Let wel op dat er een aantal landen zijn die je niet via hen kan verzekeren (bv Colombia,Mexiko) daar moet je dus toch nog onderweg voor gaan shoppen.

1 like

Hallo Jeri
Kan je veel informatie verschaffen, heb zelf (op de motor uiteraard)in Zuid-Amerika ongeveer 70.000 kilometer gereden en bijna alle landen aan gedaan
Heb ook in USA en Canada en Alaska ongeveer 50.000 kilometer gereden , alleen over Midden-Amerika kan ik je weinig vertellen uit eigen ervaring maar ik heb wel veel motor rijders gesproken die hier wel gereden hebben. Dus als je wilt neem maar contact met mij op [EMAIL=“tonyfromthefields@hotmail.com”]tonyfromthefields@hotmail.com
MvGr Toon van der Heijden

1 like