Er zijn nogal wat manieren op te noemen om door de landen in Zuid-Amerika te reizen. De één reist het liefst met een auto van plek tot plek, de ander geeft de voorkeur aan busreizen, weer een ander vliegt het liefst…
Maar hoe reis jij (het liefst) door Zuid-Amerika? En waarom? Stem hierboven in de peiling, en licht je antwoord hieronder eventjes toe!
De manier waarop ik door zuid-amerika ga reizen is op de motor.
Basic en weinig bagage, de ideale manier als je niet te veel kopzorgen wilt hebben. Mijn Yamaha xt660 tenere, is een eenvoudige lichte fiets met dus ook weinig kans op problemen.
Ja, de eerste keer was met name op de fiets. In 2008 nog eens naar Peru terug geweest. Toen met bus en vliegtuig.
Vlak voor Kerst vorig jaar voor Wipeout naar Argentinië geweest met het vliegtuig. Daar lokaal per bus en taxi.
Afgelopen Januari met een huurauto op naam van mijn Braziliaanse vriendin gereisd door provincie Sou Paulo .
Voor de huur scheeld dit heel veel geld , veeeel goedkoper.
Maar na afloop van de huurperiode kwamen de bekeuringen binnen , ahem!
Heel veel en erg duur , waarbij mijn vriendin en haar halve familie hun rijbewijs punten zijn kwijtgeraakt.:mad:
Goede les voor de volgende keer , gewoon zelf huren.
PS. een oerwoud van camera’s , en ze werken allemaal.
In Peru en Ecuador: vliegtuig voor de lange afstanden, bus voor de rest.
Je komt bijna overal met de bus, en het is goedkoop. Alleen is het niet altijd even comfortabel, zowel qua bus als qua wegdek. Dus bij reizen van 8+ uur kan het soms wel de moeite waard zijn om te vliegen, indien mogelijk en niet al te duur.