Openbaar vervoer tussen landen in Zuid-Amerika

Hallo,
een vriend van mij en ikzelf willen vanaf begin maart naar zuidamerika. we beginnen als het goed is in argentinie (buenos aires) en willen dan via tierra del fuego naar chili helemaal naar boven naar peru. evt door bolivia en dan naar ecuador. uiteindelijk naar cuba. maar wat we ons afvroegen omdat we het in een relatief klein tijdsbestek willen doen is het volgende. wat is de beste/goedkope/snelle manier om te reizen. binnenlandse vluchten schijnen vaak redelijk goedkoop te zijn. maar in argentinie bijvoorbeeld,… kan je daar goedkoop vliegen?

in het kort:

wie heeft er goede vervoersites/tips etc. voor geheel spaanstalig zuidamerika…?

mvg,
bart

Hallo,

Het is al een jaar geleden dat ik terug kwam van mijn 10 maanden in midden en zuid america, maar nog steeds niks er van vergeten.

De beste manier is met de bus. Dit is in prijs/qualiteit/snelheid verhouding dan. Als je weinig tijd hebt moet je wel het vliegtuig nemen, maar dan zie je ook niet veel van de landen.

De bus in zuid amerika is beter geregeld als in Europa. Probeer maar eens vanuit Venlo (waar ik woon) naar Parijs te komen met de bus, of zelfs met de trein. In Zuid-amerika heb je in elke redelijke stad wel een bus-station met bussen naar zowat elke uithoek, en zelf internationaal geen probleem.
In Europa kunnen ze daar nog heel wat van leren. We hebben wel een Europa, maar nog lang niet op openbaar vervoer gebied.

In Peru en Bolivia en Paraguay is er niet zo veel luxe maar bus verbindingen zijn er ook. Wel oppassen met je spullen, zeker in Lima !!!. Ook oppassen met het eten daar. In Peru en Bolivia ben ik tot 3x toe gigantisch ziek geweest van het eten. En ik nam zelfs alleen water uit fles, en geen salades !!! Het heeft me een week geduurt om in Argentinie weer wat beter te worden. Beste land voor mij is dan ook Argentinie…

Oooh vergeet niet naar de “Cataratas del Iguazu” te gaan (watervallen).
Op de grens met Argintinie, Brazilie, en Paraguay.
Aan de Argentijnse kant moet je zijn, SUPER GEWELDIG !!!

Minder bekend als Niagara in Canada, wel 4x groter en VEEEEEEL mooier…

Doei,
William (op het moment in Z.Korea… lekker ver weg van huis) :smiley:

bedankt voor de tips. weet je toevallig ook sites voor goedkope binnenlandse vluchten?

groet bart