Ik ben julian, bijna 17 jaar.
Als ik mijn vwo-diploma heb gehaalt wil ik een jaar gaan reizen.
Eerst zat ik er aan te denken om naar Azië en Australië te gaan.
Omdat ik daar al eens geweest ben lijkt het mij voor de ultieme ervaring
geschikter om een ander land te kiezen. Zo snel het kan wil ik mijn motor rijbewijs halen en gaan. Het lijkt me geweldig om dat gevoel van vrijheid te ervaren. Het liefst zou ik in elke staat mijn bandensporen achterlaten, maar ik moet wel rieel blijven. Tevens ben ik van plan alles zelf te betalen (dat geeft ook weer de nodige voldoening). Wanneer er iemand ervaringen op dit gebied heeft, of tips en tricks heeft hoor ik het graag!! Alvast bedankt!
Heb je een idee hoe lang je weg wilt blijven? Welke plekken MOET je hebben gezien? Ben je een natuurmens of een stadsmens? Reis je alleen of samen? Neem je je motor mee of ga je huren (die laatste optie zal waarschijnlijk op langere termijn duurder zijn)?
Beste juren,
Ik ben van plan een jaar te besteden aan de reis, ik doe het liefst zoveel ervaringen mogelijk op. Ik ben een natuurmens, maar het stadsleven trekt mij op een zo een zekere hoogte, dat ik dat natuurlijk ook niet voorbij laat gaan. Tevens ben ik van plan de motor te laten verschepen. Tenzij ze daar beter, goedkoper,verzekerbaar zijn? Met Amerika bedoel ik voornamelijk de verenigde staten. Arizona als hoogtepunt.
Ik heb wel eens gehoord dat het goedkoper is je motor naar Canada te verschepen en vervolgens de VS binnen te krijgen dan direct naar de VS te verschepen, maar als je vooral rond Arizona wilt reizen is dat waarschijnlijk geen optie.
Houd er ook rekening mee dat voor huren vaak minimum leeftijden gelden (of minimum aantal jaren rij ervaring) of dat het een stuk duurder kan zijn qua verzekering als je nog geen 25 bent. Als je wel gaat huren raad ik je aan het vanuit Nederland te regelen allemaal.
Volgens mij is Highway 1 in Calinfornia echt een aanrader om over te rijden, maar misschien heb je inmiddels zelf al meer ideeën over waar en hoe je wilt gaan?
Wie weet koop je wel gewoon je motor daar
owja… om vast in de stemming te komen zou ik Harley Davidson and the Marlboro Man huren bij de videotheek!