Peiling: Hoe beweeg jij je door Amerika?

Hoe beweeg jij je door Amerika? Huur je lekker relaxed een camper? Of meng je je tussen de Amerikanen in het openbaar vervoer?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Met de huurauto. Een RV zou een goede tweede keus zijn. Anders dan het vliegtuig heb ik in geen 30 jaar openbaar vervoer gebruikt. Nergens ter wereld trouwens…De “strippenkaart” is dus geheel aan ons voorbij gegaan. :wink:

Altijd huurauto. Meestal vanuit Chigago zonder vast reisplan alleen de richting (oost, west of zuid.).RandMcNally mee and then: hit the road. Enjoy the freedom for at least 4 weeks.

We zijn begonnen met een huur auto, daarna een kleine camper, al eens m’n motor mee genomen, en nu al weer enkele jaren geleden, net zo’n motor in de USA gekocht, waar ik elke vakantie nu gemiddeld zo’n 10 000 km mee rond rij vanaf Walla Walla Wa state. De aankomende vakantie een loop via Olimpia, Vancouver iseland een stuk BC Canada en weer terug.
Ook al eens tot aan Denver, Taos New Mexico, vorig jaar noord California, Nevada stukje Jutah.
In de toekomst gaan we wat langer, en dan met een 5’t wheel met garage voor de motor.
Blijft een geweldig land, we zijn er nog lang niet uitgekeken.

http://sprint.smugmug.com/Holidays/WeSToc-Minden-short/9518580_bsE22#639897255_8mwej

Ps. soms kom je het mooie van hoe je je kunt bewegen in de USA hier tegen, ik had gisteren deze Dodge op de testbank hier in Nederland.
600Pk en 700Nm is inderdaad andere koek dan een Golfje diesel

http://sprint.smugmug.com/Cars/Forum/11394313_ZytsN#880892672_cfTmU

Veel plezier in de US.

Hans

Walla Walla…hoe kom je daar nu terecht Hans? Zijn wij ook geweest voor de naam…en bezochten dat museum maar niet veel info verder over Walla Walla op de forums!
Happy Travels.
Yeehaw

Hallo Yeehaw,

Men een vakantie in 2005 samen met onze zoon, hebben we een 5 week loop gemaakt van San Fransisco tot aan Jasper, Mnt Robson en terug langs de kust.
Ik ben al heel lang actief op het www.stocrallies.com forum en dan vraag je natuurlijk waar het mooi is langs de route e.d.
Er wonen ook 2 leden in Walla Walla, afgesproken, andere dag 500Km rijden met 1 van hen en van de ander leende ik zijn motor, het klikte dus direkt.
De volgende dag zijn we gaan kijken bij een andere motor die te koop stond in Pullman z’n 100 mijl verderop.
Soms moet je ook vertrouwen hebben, de jongens uit Walla Walla hebben hem opgehaald, onderhoud gedaan en het volgende jaar stond hij klaar om mee op vakantie te gaan.
Uit zoiets ontstaat dan een vriendschap, en ga ik elk jaar rijden vanuit Walla Walla. Dit jaar een loop door Canada.

Groeten hans

Nou, dat hoor je niet iedere dag. Leuk om te weten!
Yeehaw

1 like

Ik zou het voor mij persoonlijk al "liftend"doen,moest ik ooit van plan zijn om naar daar toe te reizen.De kans was er,maaaaar de tickets voor New York zijn langs mijne neus gepasseerd.