Ik ben Julian, 23 jaren jong en vrij avontuurlijk ingesteld.
Ik wil de wereld zien, hierbij denk ik aan natuur, cultuur en avontuur.
Ben erg flexibel, geen relatie, zit aan niets vast en ben voor een hoop in.
Hierbij komt dat ik een fanatiek motorrijder ben, het lijkt me dan ook een prachtige manier om op de motor te reizen.
Het plan is om de wereld rond te rijden, lijkt me relaxed om het met een reisgenoot te doen die dezelfde insteek heeft, een globaal plan trekken en verder maar zien waar het schip strandt.
Zat zelf richting het eind zomer/begin winter te kijken, maar niets staat nog vast.
Iemand raakvlakken, interesse of tips laat het me gerust weten!
Ik heb al de motor waar het allemaal mee mogelijk is (honda transalp 650).
Het plan is dan om hier gewoon weg te rijden (denk richting Azië) en dan zien hoe het loopt.
Je moet ergens het water over, dus vanaf Japan/Rusland naar Alaska, of van Australië naar Zuid Amerika grof gezegd.
Vandaar dan door naar New York om vervolgens weer de boot te pakken naar Europa.
Wat ook mogelijk is is om bijvoorbeeld naar Vladivostok te rijden en daar de trein terug te pakken bijvoorbeeld.
Qua laden trekt eigenlijk alles me wel, alleen de echt Arabische hoek hoeft van mij niet perse. Ook landen met een relatief hoog risico vermijdt ik liever, verder staan alle opties open.
Ook de route ligt nog niet vast, zou leuk zijn als ik een reisgenoot zou kunnen vinden die ook zo een soortgelijke reis zou willen maken om vervolgens samen een planning te maken.
Wow dat klinkt echt super tof allemaal.
Ik heb ooit eens gekeken naar hoeveel het kost om een motor in Zuid Amerika en Noord Amerika te huren. Dat is vrij prijzig allemaal. Mijn motor (Hyosung GT650R) is niet echt geschikt voor dit soort zaken
Zelf ben ik wel al op een aantal plekken geweest (zonder motor): nieuw zeeland, frans polynesie, japan, californie, arizona, new york, thailand, singapore, maleisie. Super tof dat je op je 23ste zo een reis wilt gaan maken. Ben op het moment 25 en wil nog zoveeeeel van de wereld zien. Indonesie en Zuid en Midden Amerika trekken mij op dit moment echt heel erg.
Ik zit momenteel in een beetje onzekere periode wat betreft werk etc. dus zo een reis word denk ik voor mij lastig op korte termijn (vanwege het huren van de motor etc of een andere motor aanschaffen)
Lijkt mij wel heel tof om jou reis te mogen volgen. Ga je een blog of iets dergelijks bijhouden?
Groetjes, Lesley
Jij hebt ook al aardig wat gezien van de wereld!
Lijkt het je wel wat om een langere reis op de motor te doen als je de middelen had?
Ik heb zelf totaal geen idee wat voor budget je uit moet trekken om zo een reis te maken.
Ik denk zelf dat de aanschaf van al het spul het meeste kost.
Kort gezegd moet je een motor hebben die het aankan, een set koffers, een goed pak en het spul om te kunnen kamperen etc.
Moet zeggen dat de transalp 650 een van de degelijkste motoren is die er rondrijden en dat ze vaak voor aardig leuke prijsjes op het internet staan.
Ik weet niet of je wel eens wat hebt gezien van “long way dany” www.daninviaggio.it.
Kerel uit Italië die erg low budget al 360.000 km heeft gereden op zn transalp.
Een wereldreis lijkt me prachtig, maar meerdere korte reizen kan natuurlijk ook.
Als ik maar op de motor de wereld kan verkennen
Over een blog heb ik nog niet echt nagedacht, maar ik denk het wel voor de mensen thuis.
Ik lees net je bericht en je gesprek met Leslie betreffende je plannen voor een wereldreis. Klinkt erg goed.
Reeel denk ik dat een wereldreis op dit moment niet te maken is. Het klinkt allemaal echt te gek om op de eigen motor weg te rijden van de wereld zoals je kent en het avontuur aan te gaan (zou ik ook zo doen), maar vergeet niet dat dit meer is dan alleen een motor en wat spullen. Een reis zoals dat kost behoorlijk veel geld. Je zal altijd een budget nodig hebben voor zaken als brandstof, eten/drinken, veiligheidsaspecten, onvoorziene omstandigheden. Dat kan in de tienduizenden euro’s lopen.
Mijn zomervakantieplan dit jaar was om met de motor vrienden te gaan bezoeken in Duitsland en Zweden. Aangezien dat helaas niet door kon gaan zijn die plannen gecanceld. Ik ben echter wel van plan om dit jaar zelf te gaan toeren. Alleen als het moet, maar bij voorkeur met een reisgenoot die dezelfde insteek heeft als ik. De insteek moet zijn dat die persoon open staat voor nieuwe avonturen en nieuwe mensen. Genieten van de vrijheid van de motor en zien waar je komt. Uiteraard wel een globale richting kiezen maar zien wat er op je pad komt. Ik heb daarvoor de hele maand september vrij.
Even wat meer over mijzelf. Ben 27 jaar. Heb ook al wat reiservaring, Australië, Z-O Azië, Brazilië, veel Europa, allemaal gebackpackt. Heb sinds begin dit jaar mijn motorrijbewijs, juist vanwege de vrijheid. Heb lang gedacht om een Transalp te kopen (gaat niet kapot), maar ben uiteindelijk geëindigd met een Kawasaki KLE 500. Feitelijk niet veel verschillend met de Transalp. Het zijn beide motoren die wel wat kunnen hebben en die iets van ‘Let see where we’re heading’ over zich hebben.
Laat even weten of jij je kan vinden in een ‘kleine wereldreis’ voor een paar weken. Gewoon de sfeer van het internationaal toeren op de motor proeven. En zo ja, welke richting je op denkt te gaan, Oost-Europe, Noordelijk, Zuidelijk etc.
Leuk van je te horen! Ik begrijp absoluut wat je bedoeld, het is inderdaad niet niks om zomaar een paar maanden te gaan reizen met je motor. Er komen zeker een hoop voorbereidingen bij kijken, zeker geld speelt een grote rol. Nu is het financiële gedeelte niet echt een probleem aangezien ik van plan was/ben aankomend jaar een huis te kopen (althans, proberen :)) en al wat bij elkaar gespaard had. Daarnaast moet je verder technisch alles in orde hebben en eens goed gaan nadenken wat allemaal van belang is onderweg voordat je daadwerkelijke wegrijdt.
Wat betreft de “kleine wereldreis”, dat spreekt me absoluut aan! Komt me bekent voor dat je zegt; alleen als het moet, maar ik ga op vakantie. Zoals ik al had geschreven werk ik voor een uitzendbureau dus ben ik vrij flexibel. Misschien een idee om een keer ergens iets te drinken oid om even kennis te maken. Ik ben alleen vanaf woensdag 2 weken aan het werk op de nieuwe maasvlakte en ga daarna vrij rap op vakantie… dus word passen en meten, maar moet goed komen.
Qua eventuele bestemming lijkt mij het zuiden of oosten aantrekkelijk, misschien naar een land of meerdere landen en waar we allebei nog niet geweest zijn?
Thanks voor je bericht. Lijkt mij een goed idee om idd een keer af te spreken. Mij gaat het begin deze week iig niet lukken om savonds beschikbaar te hebben. Welke periode zit er tussen jouw 2 weekse Maasvlakte werk en de dag dat je op vakantie bent. Misschien is daar iets mee te doen…
Qua land lijkt het mij iig geen problemen op te leveren. Oost Europa heeft genoeg landen. Dat kan meer richting het noorden zoals Polen of het zuiden zoals Bosnië.
Laat iig even weten of er nog een dag tussen te passen zit.
Groet Martijn.
P.s. Stuur je antwoord even via een pm berichtje kunnen we nadien gegevens uitwisselen.
ik zag je berichtje op wereldwijzer over je road trip op de motor. Ben zelf van plan om eind dit jaar richting zuid amerika te gaan en daar voor onbepaalde tijd te gaan rond rijden. Misschien zelfs nog wel een stukje noord amerika…maar dat is nog maar te bezien. Ik zoek eigenlijk iemand die me wil vergezellen op deze reis. Ben nu met de voorbereiding bezig en ik merk dat het handig is om met z’n tweeen te rijden ( ivm motorpech, ongelukken, bier drinken etc.) Hebbie een keer zin om hier over te brainstormen…?
Sorry voor de late reactie, was op vakantie (motor) en had 2 weekjes geen internet helaas.
Maar even over je reis, klinkt erg goed.
Mijn opties liggen momenteel nog helemaal open, ben net terug van vakantie en moet maar eens gaan kijken wat ik allemaal wil gaan doen.
Dus dat brainstormen lijkt me een goed idee in ieder geval, er zijn zeker opties.Stuur maar een pm berichtje kunnen we nadien gegevens uitwisselen.
Kan je iets over jezelf vertellen, en wat voor motor heb je etc?
Goeidag kuiperrogier, bent u van plan om in zuidelijk amerika iets te huren om mee rond te trekken? Zo ja welke datum en welke land(en) wil je doorkruisen? Ben in t begin van dit jaar in Cambodia off road gaan rijden maar heb daar een dirtbike gehuurd (trouwens spotdoedkoop daar!) grtz Hans
Hallo heren,
Leuk om te lezen dat jullie op de motor de wereld willen bereizen. Ik ga zelf eind deze maand met rugzak weg, maar vind motorrijden helemaal super (heb een Bandit 600). Ter inspiratie: een vriend van me is op een Transalp van Houten naar Maleisië gereden. Bekijk zijn website eens: www.ikkomerwel.nl Zelfde idee: opstappen en zien waar je eindigt.
Succes met de voorbereidingen en plezier met rijden, waar dat ook heen gaat
yo ben olivier net 24 geworden rij op een kawasaki z 750 uit 2009 rij al sinds me 18 de motor en droom van zo,n zelfde reis.
Wanneer ben je van plan die te maken?
we hebben besloten om richting het oosten te rijden. Het streven is om helemaal tot Australië te komen. We willen volgend jaar mei vertrekken. Zoals je begrijpt gaat er behoorlijk wat voorbereiding (lees: visa, uitrusting, geld etc.) aan vooraf.
Hoi! En zijn jullie vertrokken? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, want zou graag iets soortgelijks doen! Ben vooral benieuwd naar jullie route, budget (het plan en de realiteit) en eventuele verschepingen. Ik hoor graag meer!
Groet, Heidi
Wat een gave plannen… ik rijd geen motor maar ik vind het wel altijd een heel romantisch idee, met de motor reizen. Ooit, misschien.
Maar ik wilde je even wijzen op deze website. Misschien heb je wat aan de verhalen die daarop staan. Deze vrouw is de hele wereld over geweest met haar motor, zelfs naar Antartica.
Hey Cecilia!
Dank je wel! Die kende ik nog niet… als je eenmaal op zoek gaat is er zoveel nuttige informatie te vinden op internet! Met een beetje hulp van jou nu!
Bedankt! Groetjes, Heidi