In 2016 willen we een rondreis van 4 maanden maken in Namibie en ZuiAfrika.
Heeft iemand ervaring met het verschepen van een eigen voertuig van Europa naar Namibie? Het liefst RO-RO want dit is goedkoper dan in een container.Ook inlichtingen betreffende verzekeringen,douanekosten,etc zijn steeds welkom.
Hallo,
Ik heb absoluut geen ervaring met dit soort zaken, maar ben wel erg benieuwd naar de reden waarom je dat graag zou willen voor een dergelijke korte periode?
Wat is het voordeel ten opzichte van een huurauto?
Groeten,
Bernd
Dag Bernd,
Het staat nog niet 100% vast maar we zullen waarschijnlijk tussen de 4 en 6 maanden wegblijven.
We hebben een aantal redenen om deze reis te maken met ons eigen voertuig:
1/ de prijs : een uitgeruste 4x4 huren voor zo een lange periode heeft een serieus prijskaartje.Onze uitgeruste toyota hzj75 overbrengen naar walvisbaai zou max 4000 euro kosten (h&t).
We hebben al 2 keer een 4x4 met kampeeruitrusting gehuurd, eerst voor 3 weken in Nam ( ASCO-carhire, toyota Hilux) en vorig jaar voor 3 weken in SA ( KEA, Nissan Navarra ) .Je betaald dan toch snel 1000 euro per week ( volledig verzekerd ).
Laat ons er van uitgaan dat we 12 tot 16 weken zouden huren, tja dan kom je tot de som van minimum 12.000 euro …( verschil : min 8000 euro waarmee we andere zaken kunnen bekostigen.)
2/ we gaan enkele desolate regio’s (off-road) aandoen waarvoor je zeker moet zijn over je voertuig.En dan biedt mijn toyota (grotere bodemhoogte, ruimer, heel betrouwbare en eenvoudige mekaniek waar ik (en elke afrikaanse mekanieker) kan aan sleutelen, meer zekerheid dan deze die we tot nu toe gehuurd hadden.
Zie het volgende.
In SA zijn we vertrokken vanuit Kaapstad via Cederbergen en Namaqualand richting Zuid- Namibie.Via Kgalagadi , Little Karoo en De Hoop terug naar Kaapstad.
Na 3 dagen stonden we in de Cederbergen met een kapotte tussenbak. We konden nog net naar Clanwilliams rijden waar we 2 dagen moesten wachten op de wisselwagen.