Verre reis zonder vogelspinnen?

Hallo allemaal,
Wij zijn José (32) en Bas (39) ) en op zoek naar een reisbestemming die ons beide aanspreekt.
Dit is nog niet zo gemakkelijk merken we!
Dit jaar zijn we samen naar Italië geweest en dit was prachtig. We willen graag in 2016 een verre reis maken (verdere mag ook) naar een land met een lekker klimaat (23-30 graden Celsius), duik of snorkel mogelijkheden (liever geen gevaarlijke haaien die wel een hapje mens lusten), cultuur en natuur EN erg belangrijk zonder vogelspinnen waar José geen oog van dicht doet. Dus we zoeken een vakantie waar we beide kunnen ontspannen en dat kan José niet als er vogelspinnen, tarantula’s etc. kunnen rondlopen. Het gaat dus om spinnen met een groot lijf, grote harige poten etc. Webspinnen zijn niet erg want die blijven vaak in hun web en hebben minder schik in de slaapkamer waar wij willen slapen!
We hebben al verschillende plekken bekeken maar die vallen om de spinnen of om andere redenen af.

Wie heeft er suggesties waar wij verder mee kunnen? Alvast ontzettend bedankt in ieder geval voor het reageren!
gr José en Bas

Wel eens gedacht aan Antarctica?? Mooi 23-30 graden (onder nul weliswaar, maar toch), absoluut geen vogelspinnen.
Haaien zijn vissen, dus koudbloedig dus die zwemmen daar ook niet.
Er zijn verschillende reisorganisaties die duikmogelijkheden bieden in de wateren rond Antarctica.
Natuur genoeg, cultuur waarschijnlijk iets minder (maar je kunt je medereizigers vragen enkele sneeuwpoppen te bouwen??)
Kortom: Lijkt me top bestemming !

(en denk anders eens aan Griekenland, bij mijn weten zijn daar geen vogelspinnen, kun je daar mooi duiken, genoeg cultuur en natuur)

Griekenland ja of iets anders subtropisch en relatief droogs rond de Middellandse Zee; grote spinnen vind je vooral waar het tropisch wordt. Nieuw Zeeland is een andere optie, December-januari wordt het in Auckland en ten noorden ervan ook zo warm als jullie wensen en het hele eiland heft opvallend weinig gevaarlijke diersoorten door de geisoleerde ligging. Zeker ook geen grote/gevaarlijke spinnen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Een vriendin van me had een fobie voor hagedissen. Ze is er met een soort therapie vanaf geholpen.(ik heb nog nooit een vogelspin in t wild gezien, in alle 8 tropische landen die ik bezocht).

Maar, je hebt toch overal wel dikke spinnen (ja, inderdaad niet op Antartica -tenmiste niet dat ik weet)?
Je komt de spinnen die er zijn vaak niet eens tegen. Ik zou alleen niet naar Australië gaan, en naar de diepe jungle of zo, maar verder…
Wat vind je van Cyprus, antillen (wel hagedissen en leguanen), Kroatië, Maleisie (KL, lankawi, zonder jungle, zoiets).

Hier zie waar vogelspinnen leven. Das best een groot gebied. Waarschijnlijk ben je ook wel eens in een vogelspingebied geweest, en ben je ze toen niet/zelden tegengekomen.

In ieder geval succes!

Dikke spinnen zitten hier wel eens in huis, maar die zijn niet giftig.
Lankawi is naar ik weet een soort Torremolinos, daar zullen ze niet zijn nee.Cyprus denk ik ook niet, maar wel schorpioenen, al heb ik er nog nooit een gezien.
Je moet je echt afvragen waarom je daar zo’n punt van maakt, heb nog nooit iemand gesproken of gelezen dat die door een vogelspin is gebeten. Zoek eens op hoe vaak het voorkomt. Schorpioen of slang is de kans groter, t komt echt fobisch over. De kans op andere risiko’s (overvallen, malaria of cholera) zijn groter. Thuisblijven is dan nog het veiligst. Maar Kroatië is ook mooi. Wel mijnenvelden. Heb ze overleefd. aan de Rode zee kun je geweldig snorkelen zonder haaien. Wel terroristen.
Geloof me, over een paar jaar lach je om dit gevoel.

1 like

Ja, zolang je geen bewerkt of rood vlees eet, de kartonnen verpakkingen van de muesli mijdt, geen alcohol meer gebruikt, houtkachels ontwijkt etc :slight_smile:

Ik ben trouwens langzamerhand benauwder voor een kleine teek dan voor een grote vogelspin.
De ene zie je wat makkelijker zitten, de andere besluipt je.

Da’s een goeie! en die rukken op, en houden de natuur een beetje puur.
En wat het eerste rijtje betreft, is er maar een ding veilig: doodgaan. Het nieuws mijden als de pest helpt trouwens ook. In Myanmar is het grootste deel nog internetvrij, op Koh Chang/Thailand alleen het oosthoekje.

Omarm je angsten ten eersten. Die beesten zijn nu eenmaal daar waar jullie heen willen. Of je moet idd naar zuid europa gaan in de zomer. Of afrika rond deze tijd. Volgens mij heeft chili geen vogelspinnen en ook daar heb je alles wat je zoekt. Kijk eens op het Chili forum.

Oh Chili… goeie keuze. Fantastisch land!

Bedankt voor jullie reacties!!
Ik wil er zeker wel iets aan doen in de vorm van therapie want besef mij wel dat het niet handig is. Het probleem is vooral slapen… ze moeten niet in het verblijf zitten.
Ik zal Chili bekijken als optie :slight_smile: en ben ook aan het kijken voor exposure therapie! smkiek

Beste Basjose,

Ik ben verschillende keren in Indonesië geweest en afgelopen jaar in Sri Lanka.
Maar nog nooit een vreselijk grote spin in de kamer gehad. Wel kakkerlakken, gekko’s, kikkers. Nogal onschuldig dus.
Daarentegen in Zuid Frankrijk hebben we een keer in een huisje meerdere schorpioenen in de slaapkamer gehad, dat vond ik toch een stuk minder prettig.

Ik ben ook in diverse Aziatische en Latijns-Amerikaanse landen geweest en ben anders dan tijdens een jungletocht 's nachts (waar we graag spinnen wilden zien!) nog nooit een dergelijke spin tegengekomen, niet op de kamer, niet op straat en niet in restaurants of winkels. Denk je niet dat als je er een paar dagen bent en je hebt nog steeds niet zulke spinnen gezien, dat je steeds meer zult ontspannen? Want het is zo zonde als je driekwart van de wereld al afstreept terwijl de kans dat je zo’n spin ziet zo enorm klein is!

Cool zo, goeie reis.

Zorg dat je altijd een slipper naast je bed hebt liggen. Als er dan 's nachts een vogelspin over je heen kruipt, dan kan je hem met de slipper wegslaan (net als James Bond in Dr. No) :wink:

Je kan ook eens opzoeken of vogelspinnen wel in huizen komen.