enge beesten

Hoii peru reizigers

ik vertrek vandaag naar argentinie en daarna naar chili, bolivia en peru.
Waar ik heeeeeel bang voor ben zijn spinnen. Echt doodsbang.
Ik heb liever een slang in me kamer dan een spin, is echt zo.
Nu lees ik uiteraar dat er 2 gevaarlijke spinnen zijn die in een bepaalde regio voorkomen. vanaf midden tot noord chili( ook niet zon klein stuk dus:(
en in peru weet ik het niet precies waar.

anyway, ze komen voor in vervalde huizen,plattelandswoningen, kieren etc. Maar heeft iemand zulke spinnen al gezien in zijn of haar hotels, hostels?
Ik hoor het graag, en zo ja waar ook en wat doen jullie er dan aan?

Ik hoop dat de hostel er nog redelijk uit zien en niet zo vervallen zijn, dat die beeste daar komen.
kan iemand me aub helpen want dit is me grootste angst.

Groetjes, susan

Ik woon in Ica en ik kom eigenlijk nooit grote en/of gevaarlijke spinnen tegen. Niet in huis, maar ook niet buiten. Verder heb ik heel wat gereisd in Peru, waarbij we verbleven in goedkope hostels en daar heb ik ook nooit een grote of gevaarlijke spin gezien.

Ik kan me voorstellen dat als je de jungle in trekt dat de kans dat je gevaarlijke of grote spinnen tegenkomt groter wordt. Ook daar (Tarapoto en omgeving) ben ik ze overigens niet tegen gekomen. Mocht er wel een spin zitten vraag dan de beheerder om deze te verwijderen, daar doen zullen ze meestal niet moeilijk over doen.

In Argentinie en Chile ben ik overigens ook geen spinnen in (vakantie) huisjes, hotels, e.d. tegen gekomen. In Uruguay ben ik wel een keer in een huisje op het platteland dat niet veel verhuurd werd. De beheerder verwijderde deze echter zonder problemen. Ik denk dat je als je locaties zoekt die niet een lange tijd leeg hebben gestaan, je weinig spinnen zult tegenkomen.

Als je echt heel bang bent dan kun je bij aankomst een spray kopen in de supermarkt. Spray bij de ramen en deuren en andere gaten en je kunt rustig slapen. Dat is echter vooral voor je eigen gemoedsrust, want de kans is erg klein dat er gevaarlijke spinnen binnenkomen.

Ik heb alleen in het Amazonegebied in Peru een grote spin gezien, na heel hard zoeken tijdens een speciale avondwandeling in de jungle toen het al donker was, omdat we hem graag wilden vinden (Tambopata national park). Die spin was banger voor ons dan wij voor hem en vluchtte gauw in zijn holletje. In de jungle lodge heb ik er geen gezien.

In gebieden waar kakkerlakken en muggen en andere insecten veel voorkomen, slaap ik zelf het meest gerust onder een klamboe, die ik aan alle kanten instop onder de matras. 's Ochtends knoop ik hem omhoog en dicht zodat er ook geen insecten in kunnen gaan zitten. En 's avonds check en klop ik eerst het hele matras voordat ik de klamboe weer naar beneden hang en instop.

Behalve die ene keer heb ik verder geen spinnen gezien (wel kakkerlakken af en toe), maar als je er echt zo bang voor bent, helpt het misschien voor je nachtrust om met een klamboe te slapen. Je hebt speciale reismodellen met opvouwbare ophangsystemen, bijvoorbeeld deze (meestal kun je die kopen waar je ook je vaccinaties kunt halen), maar zorg wel dat het net zelf groot genoeg is zodat je hem goed kunt instoppen.
Hier zie je hoe je hem overdag op kunt knopen.

Mocht je toch ergens een web of spin zien op een plek waar je echt moet wezen (bv. wc-hokje), tja misschien moet je dan iemand erbij roepen die hem durft weg te halen.
Of voor je reis een anti-spinnenfobie-cursus doen…

Succes! Het zijn erg mooie landen.

Sta je op goede voet met kakkerlakken? Die zul je vaker op je weg ontmoeten.
http://[URL=“http://www.hostellima.nl”]www.hostellima.nl/