Enge dieren!!!

Hoii chili reizigers,

ik vertrek vandaag naar argentinie en daarna naar chili.
Waar ik heeeeeel bang voor ben zijn spinnen. Echt doodsbang.
Ik heb liever een slang in me kamer dan een spin, is echt zo.
Nu lees ik uiteraar dat er 2 gevaarlijke spinnen zijn die in een bepaalde regio voorkomen. vanaf midden tot noord chili( ook niet zon klein stuk dus:(

anyway, ze komen voor in vervalde huizen,plattelandswoningen, kieren etc. Maar heeft iemand zulke spinnen al gezien in zijn of haar hotels, hostels?
Ik hoor het graag, en zo ja waar ook en wat doen jullie er dan aan?

Ik hoop dat de hostel er nog redelijk uit zien en niet zo vervallen zijn, dat die beeste daar komen.
kan iemand me aub helpen want dit is me grootste angst.

Groetjes, susan

Ik onderschat je fobie niet, maar er is echt maar een hele kleine kans dat je zo’n beest ook daadwerkelijk tegenkomt. Ik heb er in ieder geval nooit één op een kamer in een hostel of hotel gezien, noch in Peru, noch in Chili. Ik hou ook niet van insecten en in Indonesië sliep ik ooit in een kamer met een miereninvasie, weet je, dat soort dingen gebeuren nou eenmaal wel eens op reis. Reizen kan niet altijd feest zijn hè? Naar Latijns-Amerika gaan is op avontuur gaan, ik heb soms op de meest vreemde plekken geslapen, maar zolang je niet in de tropen bent valt het allemaal wel mee. In Argentinië en Chili heb ik nog nooit een kakkerlak gezien bijvoorbeeld, daar ben ík dan bang voor.

wij zijn een keer een vogelspin tegengekomen in nationaal park huerquehue die door het gras ons pad kruiste in het begin van de trail maar in hotelkamers e.d. ben ik geen noemenswaardige insecten tegengekomen

Ik ben in Argentinie en Chili geweest, maar geen spin gezien. Althans niet dat ik er echt op gelet heb. Kan me van insecten sowieso weinig herinneren. Maar ik ben in Chili voornamelijk in het zuiden geweest (Patagonie). Alleen in Iguazu hadden ze vieze kakkerlakken van die grote. Maar verder denk ik dat die beesten niet echt in huizen gaan zitten.
Deze zaten in een hotel waar nogal veel groen was, zo’n halve jungle als tuin zeg maar. maar ik zou als ik jou was er niet naar gaan zoeken, maak je jezelf alleen maar bang van. Ik heb ook een tijd terug reizen vermeden omdat ik bang was voor slangen, maar ondertussen ben ik gewoon gegaan. De kans dat die enge beesten tegenkomt is klein. Hooguit in natuurgebieden ofzo. Veel plezier

In het noorden van Chili ben ik geen enkel eng beestje tegen gekomen en de kans dat je hier een giftige spin tegenkomt is wel nihil. Wel heb ik meerdere vogelspinnen gezien in Argentinië. Een op weg naar Mendoza, maar die liep rustig over de weg heen. En twee gezien (ze komen altijd met z´n tweeën) in ons hostel in Posadas, maar dan zit je ook wel dicht in de buurt van de jungle. Ook komen schorpioen voor, maar de kans dat je die ziet is ook klein.

Die kleine gevaarlijke die je ook in de steden kunt tegenkomen zul je niet echt vaak zien. De enige die ik tegenkwam was in een cabana bij Caburgua, maar ik schrok meer van het gegil van mijn vriendin (houdt niet van spinnen dat was me toen wel duidelijk :wink: ) dan van dat spinnetje. Na die het huis uitgewerkt te hebben keerde de rust weer terug :slight_smile:

Grote spinnen ben ik alleen in parken/bossen tegengekomen (Siete Tazas bijvoorbeeld), maar die waren meer van het zonnetje aan het genieten dan dat ze dachten van laten we die toerist eens in de nek springen. Doodstil zaten ze.

In Patagonie kom je inderdaad niet zoveel “engs” tegen. Sterker, dat is zelfs één van de redenen waarom ik in Bariloche woon lol2. Ook in Chili kom je weinig tegen, maar gewone spinnen heb je overal wel natuurlijk.

Als je de grotere exemplaren wil vermijden kan je beter niet naar het subtropische deel van Argentinië gaan. Tijdens een bepaald jaargetijde lopen ze in de provincie Corrientes bijvoorbeeld met honderden tegelijk over de weg heen, erg bizar om te zien als je daar (overheen) rijdt :slight_smile: In Iguazú valt het aan de Argentijnse kant ook wel mee, maar aan de Braziliaanse kant zie je dan opeens van die hele grote hangen. Ongevaarlijk verder hoor, doen niets!