Hoi,
ik ga met mijn lieve vriend naar Indonesië in december/januari voor een 4tal weken. We gaan rondtrekken en zijn nu al bezig met het uitstippelen van onze reis. Nu heb ik al enkele reisgidsen bekeken maar ik vind weinig informatie omtrent spinnen en insecten. Zijn daar grote spinnen? Wat voor spinnen? Veel spinnen? :paranoid:![]()
Groetjes
x
Ja, ik heb wel eens een grote spin gezien. (Inclusief poten groter dan mijn hand.) Maar over het algemeen kom je niet zoveel spinnen tegen.
Insecten zijn er helaas wel. Denk hierbij bv aan muggen. De meeste muggen zijn alleen maar irritant en verder niet gevaarlijk, al zijn er muggen die malaria en dengue (knokkelkoorts) kunnen verspreiden. Die eerste mug steekt met name in de schemering/'s nachts, die tweede met name overdag. Het is dus raadzaam in sommige delen van het land om je in te smeren met een muggen werend middeltje (DEET), bedekkende kleren te dragen en/of een klamboe te gebruiken.
Vliegjes heb je ook volop, met name die kleine exemplaren die irritant zijn maar niet steken. Op veel plekken zijn kakkerlakken te vinden. Torretjes zijn er ook. Er kruipt en wriemelt dus vanalles. Maar daar moet je je reis niet door laten verpesten!