Hoi, wij gaan deze zomer naar Indonesie. Nu maak ik me toch wel een beetje zorgen om de jungletocht (tijgers!) en het snorkelen (haaien!). Kan iemand mij vertellen of mijn zorgen terecht zijn, of dat het allemaal wel meevalt? Alvast bedankt!
Meestal zijn het muggen…:dag:
En over haaien tijdens het snorkelen zou ik me ook al niet te veel zorgen maken, je kunt beter uitkijken waar je voeten neerzet want voordat je het weet trap je in een zeeegel.
haaien zwemmen dieper dan snorkelaars kunnen zwemmen… bovendien zijn haaien totaal niet geinteresseerd in snorkelaars en duikers, dus daar hoef je niet bang voor te zijn ![]()
tijgers komen ook niet zomaar op een mens af, ze zullen eerder wegrennen, een goede gids kan je daar alles over vertellen.
beesten waar je eerder op moet letten zijn honden die plotselijk de weg op rennen als je met je brommertje rijdt, muggen (bedekkende kleren en DEET smeren) en op sommige plekken idd de zeeegels. zeeegels vallen je niet aan :), maar als je op ze gaat staan dan breken de stekels af en dat kan vies gaan ontsteken.
En hoe zit het met de bloedzuigers , slangen (al dan niet giftig) , spinnen , schorpioenen etc ?
Het ergste zijn brutale en jattende apen…:lol:
Haha oké, dat is toch wel geruststellend. Bedankt!