Wij zouden graag in november op vakantie gaan en denken aan Costa Rica.
Maar ik twijfel nog een beetje omdat ik een hemelse schrik van spinnen heb. Het klinkt misschien belachelijk, maar ik kan het niet helpen. Regelmatig heb ik nachtmerries over de beestjes en ik krijg al de kriebels als ik dit berichtje neerschrijf.
Kleine spinnetjes vallen nog wel mee, zolang ze niet op mij zitten.
Maar zo’n grote harige spin kan ik echt niet zien.
Nu vraag ik mij af of je in Costa Rica veel spinnen ziet? Vooral die grote dan?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik denk dat het misschien ook van de reistijd kan afhangen? Zou het droge seizoen dan beter zijn om spinnen te vermijden?
Met andere dieren zoals bijvoorbeeld slangen heb ik geen probleem
Ik ben er geweest, en helemaal geen last gehad hoor! Behalve een gids die zo’n spin gevangen had, eng maar toch ook wel gaaf! Maar nogmaals, geen onverwachtse bezoeken gehad
Ja er zitten spinnen, en soms ook grote, maar die zitten enkel in de bossen/bosjes en niet in de accommodaties. Mijn vrouw is ook (erg) bang voor spinnen, maar wij komen net terug uit CR en het was voor haar geen enkel probleem.
De meest voorkomende / zichtbare (grote) is de goudspin, deze is niet giftig en zit enkel stil in z’n web. Ook komen er vogelspinnen voor, maar dat zijn nachtdieren die je absoluut niet tegen zult komen als je er niet actief naar op zoek gaat.
Uiteraard kan ik je angst niet inschatten, maar hopelijk laat je je niet weerhouden door de spinnen, want Costa Rica is een prachtig land!
Hier nog een angsthaas voor (grote behaarde) spinnen
Wij hebben in februari 2010 een grote rondreis met huurauto door Costa Rica gedaan, in veel hotelletjes geslapen en geen spin gezien!
Costa Rica is een geciviliseeerd land, alle hotels waren zeer schoon.
Zelfs op wandelingen door de jungle met gids kwamen we ze niet tegen.
Er zitten er meer hier in België, waar ik woon, deze week al vijf grote exemplaren binnen tegengekomen!
Dus zet je angst opzij, Costa Rica is zo’n prachtig divers land qua flora en fauna, je gaat je ogen uitkijken en je zal geen tijd hebben om overal naar spinnen te gaan zoeken!
Ik ben in november 15 dagen naar Costa Rica geweest en heb ‘slechts’ twee spinnen gezien. Als dat de enige reden is waarom je’t niet zou doen, laat dat je dan niet tegenhouden!!! Costa Rica is fantastisch!!! Een reis om nooit te vergeten…