Verplaatsing Pangandaran-Yogyakarta?

Hallo,

Binnen een maand vertrekken mijn vriend en ik voor 4 weken naar Indonesië. We starten in java en trekken zo verder naar Bali en indien het mogelijk is ook naar Sulawesi.
We zouden graag enkele dagen vertoeven in Pangandaran om daarna door te trekken naar yogjakarta. Is Pangandaran de moeite? En hoe verplaatsen we ons het best tussen deze 2 plaatsen? trein, bus,chauffeur,…?

Alvast bedankt,

Nathalie

Hangt af wat je het zelf prettig vindt.
Ook kan je met de trein gaan , ga je eerst naar Banjar , daar stopt de trein die van Bandung naar Jogja gaat .Goed opletten op de aankomst tijd . Stopt alleen een paar minuten.

Of je huurt een auto met chauffeur , kan je ook stoppen in Baturaden .
Dit is mijn keuze. Auto kan je huren via de hotelreceptie.
Of vanaf Bandung , ik neem aan dat je in Bandung een tussenstop maakt.

Voor andere reizigers , er is altijd openbaarvervoer vanaf Pangandaran richting Jogja
Met OV kan het iets langer zijn , kost veel tijd en mss niet zo comfortabel.
Ik heb geen ervaring genoeg met de Indonesische de bus -angkot etc .
.

Ikzelf heb een combinatie van boot en bus gedaan. Niet de kortste en snelste route, maar het stukje varen langs de zuidkust van Java is echt prachtig!

Hoi,
Deze relaxte? manier lijkt me wel tof.
We zijn namelijk hetzelfde van plan. Hebben jullie
nog wat tips:
zoals: is het moeilijk organiseerbaar, vroeg opstaan, doe
je er een ganse dag over? allé, mocht je iets meer info
hierover kunnen geven zouden wij het zekers appreciëren.

Mercikes
john

totaal overbodig-wat gezien de 6 wkn tussen deze verlate reactie (iemand die eens alles naleest) wel aantoont.
Jullie maken je gewoon veels te veel sorge. ter plekke zal je zien dat alles zich oplost. op het normale bekpekcircuit (maak je alweer geen sorge-al die grootse avonturen van jullie zijn al 100.000en keren door anderen voorgegaan) moet je wel totaal doofstom en stekeblind zijn om niet te struikelen over aanprijsborden voor elke net nodige volgende stap. karcis kopen voor besok=morgen en alles wordt je uitgekauwd.
en dat aloude ding dat in www tijden door de www generatie schijnt te zijn vergeten: REISGIDS_staat dat allemaal in-ook in een oude uit de bieb. daar hebben wij het altijd keurig mee gered.

Er zijn maar 2 mogelijkheden om van pangandaran naar jogj te reizen.Dit met de bus van lokaal stasiun bis of anders eerst naar Banjar met de bus en de trein nemen .Tikets trein moeten meestal de dag voordien gekocht worden.IN Banjar is helaas niet veel te doen.Pangandaran is heel mooi en veel rustiger dan bali .Naar pangandaran ga je als je houd van pure indo.Batu karas ,pasar ikan,pantai putih en blue lagoon veel te doen als je,je weg kent.Jawa barat,orang sunda selemat jalan:zon02:

Hoe lang duurt de reis van Pandangaran naar Banjar en dan door naar Yokyakarta? En wat is de snelste manier. Is mijn eerste keer naar Java. Groeten Sieneke

Beste sien .Trip pangandaran _ banjar ongeveer 3 uur hangt af van vervoer.Het beste is nog altijd gewoon bus nemen in pangandaran (stasiun bis) naast pasar tua.Ticket dag voordien kopen of eerder als je dat kan plannen.Trip pangandaran-jogyakarta toch minimum10 uur of iets meer.Is dit dan zo belangrijk één uurtje meer of minder.In indo is alles jam karet ,is het vandaag niet dan is het morgen.Met prive vervoer kan dat in ongeveer in 7 uur .Trouwens nog nooit aan gedacht hoe lang ik daar op de trein zit.Station jogya heel dicht bij jalan sosrowijaya en altijd wel wat te vinden om te overnachten.Ooit aangedacht de gids lonely planet aan te schaffen?:chin: Niet te veel plannen als je in indo bent gewoon doen.

1 like

Beste Sayangkusiti,

Lees net pas je bericht. Sorry voor de late reaktie.Ben geloof ik ook nog niet zo handig in het vinden van berichten e.d. op dit forum.
Ben inmiddels al weer terug van vakantie. We zijn inderdaad van Yokya naar Panganderan geweest. De treinreis van Yokya naar Banjar was 5 uur en daarna de bus naar Panganderan genomen. Deze trip duurde maar 1,5 uur. Ging dus eigenlijk heel vlot. Terug idem dito. We zijn toen gewoon in de bus gaan zitten en hadden geen ticket van te voren gekocht. Waren toen 30.000 roepis goedkoper uit. Hadden inmiddels gehoord wat de busreis daadwerkelijk moest kosten. De lonely planet, nieuwste versie hadden we. Kwam goed van pas. Via google reisverslag van iemand een geweldige gids voor het national park gevonden (masrudhin, uit de magic Mushroom shop; hij verkoopt boeken in 16 talen)Hij heeft ons 5 uur door de jungle meegenomen. Echt geweldig!
Groeten Sieneke

Ja sien zoals ik gezegd heb ,de ene reis is de andere niet.Ik ken pangandaran heel goed.Meerdere malen trip pangandaran,banjar gemaakt.Nooit hetzelfde vervoer,nooit dezelfde tijdsduur.In uw geval is dat dan allemaal heel snel.Zoveel te beter.Hopelijk heb je genoten van pangandaran.:dag:Groetjes

zoals eerder gezegt, geen zorgen maken en gewoon gaan en zien wat er op je pad komt.
dan kom je op de mooiste plekjes en reis je het relaxt…

Absuluut waar. Dat is ons goed gaan lukken. Hebben alles per dag gepland. Helaas te weinig tijd voor alles, Maar ben zeker van plan om t.z.t. langer te gaan.
Groetjes Sieneke

Hoe is Pangandaran bevallen? Ik ben wel benieuwd. Ik vond het altijd erg leuk. Ik ben er 6 jaar geleden voor het laatst geweest maar toen vond ik het zo ontzettend druk geworden.

Hallo Cilla,
Wij waren er maar 2 dagen, maar hebben het er erg leuk gehad. We waren in januari, dus niet erg druk. We hebben in het national park een prachtige jungletocht gemaakt met een gids. Zeker een aanrader, want hij gaat van de paden af, dwars door de jungle en laat je alle mooie plekjes zien. Masrudin uit "de magic mushroom bookshop"heette hij. zit midden in het dorp. We hadden ook nog de tocht door The green canyon willen maken, maar dat is voor een volgende keer als we meer tijd hebben.
gr Sieneke