Hallo allemaal.
Ik zou graag wat info willen omtrent panggadaran ,wil omstreeks aug 2014 na mijn aankomst in de ochtend naar Panggadaran reizen ,is het mogelijk van soekarna-hatta? zou het met de taxi kunnen of met andere mogelijkheden,wie kan mij goede hotels aanbevelen waar hij of zij hebben gelogeerd?
bijvoorbaat mijn dank.
charles
Ik zou niet vanuit Jakarta rechtstreeks naar Pangadaran gaan, veel te ver. Ik zou eerst een stop in bijvoorbeeld Bandung maken.
Vergis je niet in de afstanden op Java. Java is van west naar oost ongeveer 1200 kilometer. Ook de afstanden die je per uur kan afleggen verschillen erg met die in Europa. Mijn ervaring is dat je het beste een gemiddelde van 35 a 40 km per uur kan aanhouden (tenzij je in een file terecht komt). Op de site www.afstandmeten.nl kan je een beetje idee krijgen van de totale afstanden. Zoals Jenny al opmerkt is het beter om dit in 2 etappes te doen.
Nou, zeg dat qua afstanden; Semarang –> Malang duurde ruim 12 uur met een luxe shuttle bus.
Ik zou ook inderdaad even uitblazen in Bandung en daar een taxi-bus bestellen. De rit duurt ongeveer dan 6 uurtjes.
Pangandaren is leuk voor een paar dagen. Zou de wandeling in de natuurpark doen, erg mooi. Maar zorg wel dat je een goede gids heb en goed onderhandelen. Er zijn veel hotels en logements daar. Wij hebben in Mango Guesthouse gelogeert en dat was heel fijn. Grote kamers, heel schoon,leuke jonge eigenaren, dichtbij het strand, rustig, 11€ met ontbijt. Zeg tegen de chauffeur in Bandung het adres en hij brengt je daarnaaar toe.
Mango Guesthouse
Jalan Baru Bulak Laut RT03 RW02 Dusun Karang Sari, Pantai Barat, Pangandaran, Indonésie 46396 (voir la carte)
Je kunt makkelijk een paar dagen tot een week doorbrengen in Pangandaran. Zoals Sylvie5 zegt is een bezoek aan het natuurpark van Pananjung een aanrader. Maar ook een bezoek aan de Green Canyon of Citumang. Sta vroeg op en kijk hoe de vissers hun lange netten binnen halen, maak een beccak tour door de kampongs en bezoek onderweg bijvoorbeeld een locaal kroepoek fabriekje en houten wajang poppen maker en vergeet ook niet gewoon lekker te relaxen …
Hallo allemaal.
mijn dank aan jullie allemaal.
charles