Wel of niet naar Pangandaran?

Hoi,

Over een paar weken vertrekken wij naar Java. Nu twijfelen we een beetje of we Pangandaran wel of niet moeten bezoeken of dat we vanuit Bandung direct richting Yogyakarta gaan. We hebben 26 dagen (inclusief de reisdagen) en willen aan het einde graag een weekje á 10 dagen op Bali verblijven. We zijn voornemens om op Java deels te reizen met auto en chauffeur/gids. Ik lees/hoor wat verschillende meningen over het wel of niet bezoeken van Pangandaran en omgeving. Als we daar heen gaan kost dat natuurlijk dagen die we niet meer op Oost-Java en Bali kunnen besteden (logisch :slight_smile: ). Is Pangandaran volgens jullie wel of niet de moeite waard als je ook naar Bali gaat (niet naar de toeristische plekken Kuta en Sanur) en de natuur/nationale parken op Oost-Java gaat bewonderen, en waarom?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen om een knoop door te hakken :slight_smile: Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes

Ik ben jaren geleden in Pangandaran geweest en was niet onder de indruk. Op Java zijn veel mooiere stranden te vinden. Bali heeft sowieso veel meer een strandcultuur dan Java. Als ik zou moeten kiezen zou ik Pangandaran overslaan en meer tijd voor Oost Java cq Bali plannen.

Pangandaran is zeer de moeite waard ,oa de green canyon en pasir putih(wit strand), een prachtig strand in een baai ,met rustig water op het schiereiland, wat ook een nationaal park is met verscheidene inheemse diersoorten. Ben 2 x in Pangandaran geweest en raad het iedereen aan, die voldoende tijd heeft .
In 14-16 dagen kan je een prachtige rondreis maken in Java in een rustig tempo en dan heb je nog 8-10 dagen over voor Bali.

Ik ben het met je eens.

Nu moet ik zeggen dat ik door het weer (fout waterpeil) de green canyon niet tot het eind ben afgevaren, maar het deel wat ik zag was weliswaar mooi, maar niet heel bijzonder.

Ik ben het eens met de vorige auteurs. Pangandaran op zich vonden wij een afgelegen plaatsje waar niet veel te beleven valt. Op het moment dat wij er waren, begin mei leek het wel uitgestorven. The green canyon is echter wel een aanrader. Prachtige natuur.

Veel reisplezier in Indonesie

Groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Niet alleen de green canyon is een aanrader ,maar pasir putih ook met het nationaal park erachter , zie mijn beschrijving in mijn 1e post. Dan zijn er al 2 aanraders in 1 plaats. In het weekend kan het aardig druk zijn met lokale toeristen en in het hoogseizoen met buitenlandse toeristen. Neem eens de tijd om s `avonds naar de ondergaande zon te kijken aan het strand en hoe de vissers werken.

1 like

Hallo allemaal,

Sorry voor mijn late reactie! Het lukte me een aantal dagen niet om te reageren.
Uiteindelijk kiezen we er toch voor om het over te slaan. Ik geloof dat Pangandaran mooie dingen te bieden heeft, maar omdat we nu eenmaal niet alles kunnen zien moeten we een keuze maken.
Zodra de Ramadan begint zijn wij overigens al op Bali en niet meer op Java.

Bedankt voor alle reacties, het heeft geholpen een keuze te maken!

Groetjes