Verloting: Win het boek De kleine Thee voor Dummies

Thee is er in veel soorten, zwarte, groene, witte, rooibos. Kruidenthee’s die eigenlijk geen thee mogen heten. Nieuwe smaken proberen. Mijn nieuwste smaak is aardbei met zwarte peper, lekker apart. Op zich drink ik, als ik in Nederland ben, meer koffie. Toen ik in India was dronk ik veel meer thee. Tulsie, tulsie met gember, groene thee, soms chai, maar dat ligt eraan hoe het gemaakt is. Als het meer naar suiker smaakt dan thee met kardemom, dan hoef ik het niet. Suiker daar weten ze in India wel raad mee. Niet bepaald mijn smaak. Thee zonder suiker en melk voor mij. Wat voor geheimen er verder over thee bestaan…geen idee… o ja, je schijnt er ook mee te kunnen koken.
:wereld:

groet, Cora

Thee is voor mij genieten van een rustig moment, vooral 's avonds na het werk, kan dit heerlijk smaken. Wat biedt het boek mij nog meer aan ?

Thee is werken, thee is rust, thee is reizen, thee is… lekker!

In 1925 zijn mijn grootouders naar Indonesië vertrokken, mijn grootvader werd administrateur van een Theeplantage. In 1927 is mijn moeder geboren en een aantal jaren later mijn tante en oom. De oorlog hebben zij in Indonesië doorgemaakt en goddank overleefd. Mijn moeder is in 1947 naar Nederland gekomen, is getrouwd en mijn zussen en ik werden geboren…De thee is altijd heel belangrijk geweest en zal ook altijd belangrijk blijven…kan ook niet anders met deze achtergrond

thee is het begin van de dag, thee is lekker genieten, thee is even een moment voor jezelf, thee is gezelligheid, thee zijn herinneringen aan mn oma

Als echte theeverslaafde heb ik zeker interesse.

Met thee kan ik helemaal relaxen en soms drink ik het 's avond voordat ik naar bed ga

Ik ben een echte theeleut (zoals je dat noemt). Koffie vind ik absoluut niet lekker. Ik lust veel smaakjes en probeer geregeld nieuwe smaakjes uit. Ik ben erg benieuwd hoe thee gemaakt word, hoe de theezakjes gevuld worden en hoe ze verschillende smaken thee maken.
Voor het slapen gaan een kop vruchtenthee helpt mij altijd aan een goede nachtrust.

Ik houd wel van thee maar mijn vrouw en dochter zijn er aan verslaafd net als mijn schoonfamilie

Gezellig met vriendinnen bijkletsen onder het genot van een pot thee!

Ik ben een echte theeleut, drink het op ieder moment van de dag, samen met familie en/of vrienden, maar ook tijdens het studeren.

Ik ben verslaafd aan thee en met name Ketepa Pride of Kericho Gold uit Kenia!

Thee graag…

Koffie laat ik steeds vaker staan. Op mijn reizen veel thee gedronken (en gekocht).
Lezen over hoe je dan het beste je thee kan zetten… graag…dus…

Wij zijn echte thee"leuten". Ik heb dan ook meer dan 15 smaken cq soorten in huis. Voor ons geen koffie maar zeker 1, 5 tot 2 liter thee pp per dag. Heerlijk.

Tja, thee.Vroeger altijd thee met wat lekkers als ik uit school kwam. Niet overal normaal en er kwamen ook wel eens vriendinnetjes mee. Niet speciaal voor mij maar meer voor de gezelligheid van thee met een koekje. Nu doe ik hetzelfde met mijn zoon alhoewel die nu soms liever limonade heeft. Tijdens een suikervrij dieet zoethoutthee ontdekt! Nog steed redelijk verslaafd aan. Mijn reizen in India zijn meer reizen langs theestalletjes te noemen. Daar gebeurde het. Het leven trok aan je voorbij terwijl je genoot van een lekker glaasje thee met melk en suiker. Mijn zoon heeft 2 virussen van mij overgenomen. Het reisvirus en het thee-drinken-op -leuke-plekjes- op - vakantie-virus. Als we door wilden reizen hoorde ik vaak zullen we nog een dagje blijven en dan nog een keer naar dat leuke theeplekje gaan? We kwamen erachter dat in Sikhs-tempels vaak heerlijke thee werd geschonken. Donatie in de donationbox en genieten. Theewinkeltjes in nepal hadden een goede klant aan ons. Moona thee was favoriet maar ook andere theesoorten werden getest en soms gekocht. Iets meer hierover weten lijkt mij handig voor hem. Zodat hij ook weet wat thee nog meer voor je kan doen buiten alleen maar lekker zijn!

Thee is voor mij altijd een uitdaging om een nieuwe smaak te ontdekken, de 5 minuutjes rust die je jezelf geeft en het even kunnen dagdromen…

Ik kan me geen dag zonder thee voorstellen. Heerlijk, de hele dag. En nu ik hoogzwanger ben is het des te leuker; rustig op de bank, het theeglas op mijn dikke buik en de kleine zoekt de warmte op. Helaas kan ik nu niet zoveel losse thee met scherpe kruiden drinken, welke thee zal het goed doen bij borstvoeding? Ik lees het graag!

Thee drinken voor mij is het ultieme rustmoment van de dag. Even helemaal genieten van deze hete drank en wegdromen naar vere oorden. Het liefst drink ik een van goede kwaliteit groene thee

Thee is gewoon een lekker momentje rust :slight_smile:

Thee gaat er bij mij altijd super snel door, ik drink het elke dag en 's ochtends is het de perfecte manier van wakker worden. Helaas is er niet veel keus in Noorwegen dus neem ik het speciaal mee vanuit Nederland of ik laat het naar me opsturen.