Maak kennis met de wereld van thee! In dit smakelijke boekje leer je alles over deze aromatische warme drank die wereldwijd zo geliefd is. Onderwerpen als de geschiedenis, theeproducerende landen en zetmethoden komen uitgebreid aan bod. Ook is er aandacht voor materiaalgebruik, het proeven van thee, theerituelen en thee in het dagelijks leven. We nemen je mee op reis, zodat je alles te weten komt over de productie van thee en de verschillende soorten thee die er zijn.
Anja Wiersma is theesommelier. Ze verzorgt theetrainingen voor professionals en geïnteresseerden.
Leuk om te weten, is dat de Kleine voor Dummies van 1 oktober t/m 24 december 2013 in prijs verlaagd zijn. Alle beschikbare titels in de serie, dus ook De kleine Thee voor Dummies, kosten gedurende de periode niet €8,95 maar €6,-.
Tot voor een paar jaar was ik een notoir koffieslurper. Sindsdien echter drink ik nog hooguit twee koppen koffie per dag. Ik ben overgeschakeld op thee en ben gaandeweg heel wat heerlijke smaken gaan ontdekken. Tijm, venkel, munt, kamille, salie. Nu en dan ook een detox kuur met thee
Ik drink een kopje thee bij ontbijt, verder niet. Maar ik ben erg nieuwsgierig naar wat er nog meer op theegebied te beleven valt, dus dit boekje is goed aan mij besteed!
Mijn vrouw drinkt dagelijks thee. Ik moet echter dit jaar mijn eerste kopje thee nog drinken. Wellicht zet dit boek mezelf op andere gedachten. Ik wacht in spanning af
Groeten van vooral Cor ( en Wilna)>>>:zon02::wereld:
Uit elk land waar we doorheen reizen nemen we thee mee. Nu drinken we dus nog thee uit Syrië, 3 jaar geleden gekocht, in een klein winkeltje in Aleppo. Aan elk pakje thee in ons keukenkastje, zit een reisverhaal vast.
Dagelijks drink ik thee, en het liefst groene thee, witte thee en jasmijn thee. Voor mij betekent een kopje thee een moment van ontspanning, een moment waarop je eventjes kan nadenken over de dingen die normaal gesproken aan je voorbij gaan. Waar ik ook ben geweest ter wereld, thee heb ik overal kunnen drinken en het stelt me gerust dat ik in alle landen waar ik nog naartoe wil, vast en zeker thee zal kunnen vinden! Ik ben benieuwd wat voor informatie en verhalen er in het boek staan, samen met een kopje thee wil ik dat boek graag lezen
's Middags drink ik het liefste thee. Ten minste drie kopjes samen met mijn vrouw. Vele verschillende soorten thee komen in aanmerking. Wij nemen er een paar biscuitjes bij en enige stukjes pure chocolade. Wij kijken onderwijl TV. Eerst RTL Z en later in de middag naar de uitzending van omroep Max. Dit tot mijn vrouw gaat koken en wij rond half zeven gaan eten.
Thee betekent voor mij vooral 's middags een rustmoment met mijn vrouw. Vroeger was theedrinken bij mijn ouders vooral het tijdstip waarop wij als kinderen onze belevenissen op school enthousiast konden vertellen. Thee staat voor mij dus vooral voor dat mooie (oudhollandse?) woord “gezelligheid”.
Geen dag zonder thee! 's Ochtends begin ik op het werk direct met het eerste kopje thee, en 's avonds voor het slapen gaan sluit ik de dag af met het laatste kopje thee.
Thee betekent voor mij gezelligheid. Zowel thuis als op het werk een doos vol met kleurrijke theezakjes, de meest uiteenlopende smaakjes.
Thee = Genieten
Iedere ochtend drink ik sowieso een kopje thee. Verder drinkt mijn vriend erg veel thee, dus het lijkt me leuk om te lezen hoe ik dan dat perfecte kopje thee moet zetten.
Thee is voor mij inherent aan mij niet echt lekker voelen. Ik drink eigenlijk alleen thee als ik de koffie niet verdraag. Vandaar dat ik wel nieuwsgierig ben naar dit boek, wie weet ga ik dan wel thee lekker vinden zonder dat ik mij van te voren beroerd voel…
Sinds ik mijn koffie minder goed kan verdragen ben ik overgestapt op de thee, zeker 1,5 liter per dag, maar dan wel ijs-thee.
Iedere dag ben ik aan het experimenteren om de lekkerste samenstelling te vinden, momenteel bevalt groene thee met limoen en honing mij erg goed. Maar nieuwe ideeën zijn altijd welkom.
Thee is voor mij het herleven van vakanties. Als ik 's avonds aan mijn bedoeïnenthee uit Jordanië, of de groene thee uit China zit ben ik weer op vakantie in dat leuke theehuisje of in die winkel met allerlei kruiden en theesoorten. Heerlijk
Thee is voor mij de warme drank die in zoveel variaties te verkrijgen is, dat ik heel lang verschillende soorten heb geprobeerd om de lekkerste te vinden. Koffie is hierdoor voor mij niet meer interessant (kan ik niet eens tegen). Lekkere thee soorten: Rooibos, Lapsang Souchong, een mix van Typhoo and Indian Prince, enz. Niet weg te denken uit mijn dagelijks leven.
Thee geeft troost, thee geeft rust, thee geeft warmte, thee lest de dorst!
Ik vind thee heel erg lekker en drink het dan ook heel de dag door. Over enkele maanden ga ik naar het land van de Ceylon thee, daarbij zou dit boek een goede bijdrage zijn zodat ik me helemaal kan inleven in de theewereld!
Ik ben zelf geen grote theedrinker, maar mijn moeder daarentegen is er erg aan verslaafd. Zij drinkt de hele dag door (Turkse) thee. Dit is echter wel de oorzaak dat zij ontzettend veel vocht vasthoudt. Ik zou dit boek graag voor haar winnen, om haar de (rest van) de wereld van thee te laten ontdekken en wellicht dat ze hierdoor minder Turkse thee gaat drinken en andere varianten gaat proberen en uiteindelijk variëren.
Wat een leuke actie!
Ik ben een echte thee-drinkster en geniet hier de hele dag door van.
Heerlijk lekker warm, kruidige smaak, dit maakt mij altijd weer happy
Ik weet niet veel over het perfect zetten van thee of veel verschillende smaken, dus kan het boekje goed gebruiken.