Verloting: Win het boek Backpacken voor Dummies

Backpacken is…

Mijzelf terugvinden na een hectische tijd, weten dat ik leef en kan doen wat ik wil, op mijzelf moeten en kunnen vertrouwen, vrij zijn, nieuwe dingen ontdekken, vriendschappen, natuur en cultuur. Verhalen beleven om wat te kunnen vertellen als ik in het bejaardentehuis eindig!

Backpacken is met blote voeten in het zand naar de horizon staren en niet kunnen zien waar de zee begint en de blauwe lucht erboven eindigt en je afvragen waarom je ooit getwijfeld hebt.

Ik heb geen idee wat backpakken betekent, maar ik vertrek volgende zomer voor een jaar op wereldreis waar ik het meeste van de tijd met een grote rugzak, tentje en slaapzak door hopelijk prachtige gebieden trek. Op de planning staat VS, Zuid-Amerika, Australië en Azië. Ik gok dat ik na die reis wél een beter idee heb van wat backpakken voor mij betekent.

Fijne feestdagen! Groetjes Menno

Backpacken, dat is toch interessantdoenerij van hipsters en andere figuren met tijd teveel en geld te weinig? :evil:
(maar wie weet kan dit boek helpen mij van het tegendeel te overtuigen…)

Backpacken is zo veel mogelijk beleven met zo min mogelijk op je rug :slight_smile:

Backpacken is voor mij kennismaken met een andere wereld.
Niet in dure hotels logeren, maar in een hostel, een homestay doen en/of vrijwilligerswerk en hiermee in contact komen met de lokale bevolking.

Jeroen, als je me het boek stuurt…
Graag voor 7 januari 2014. Ik vertrek namelijk weer, mét m’n backpack.
Dus als er goede tips in het boek staan zou ik ze graag gebruiken.

Btw, ik wacht nog steeds op de uitslag van een verloting van een half jaar geleden…

backpacken is zo weinig mogelijk in de back , enkel lonly planet , verstand op nul zetten ,gaan-zoeken waar niemand ooit geweest is ,vreemde culturen opsnuiven …en dagdromen van je volgend reis .

Backpacken is voor mij een pure beleving van de omgeving, natuur en cultuur en waarbij het FREEDOM gevoel voorop staat, weg van alle moderne snufjes, technologie en soms zelfs heel de economy! PUUR BELEVEN !

Backpakken is ontmoeten: andere mensen, andere wegen, andere bomen, andere luchten, ander gras.

Ik vind het lastig om te zeggen wat backpacken voor mij betekend, aangezien ik het nog nooit heb gedaan. Het lijkt mij trouwens wel heel erg avontuurlijk en zit er over na te denken om volgend jaar te gaan backpacken. Het lijkt me avontuurlijk, veel vrije tijd, van de bekende weg af, veel contact met de locals, cultuur en natuur. Maar hoe het precies werkt, weet ik nog niet. Dat hoop ik het boek te kunnen leren :wink:

backpacken betekend een heel jaar plannen en voorbereiden om dan tijdens je reis je schema weer aan te passen .Dit omdat je mensen ontmoet en dan weer nieuwe dingen hoort en je reis dus aanpast.Dus hoe goed je ook plant en voorbereid het blijft een avontuur van het begin tot het einde.We gaan nu reeds enkele jaren backpacken en toch leren we nog steeds bij over wat mee te nemen en sommige onnodige dingen thuis te laten.Ook het aanpassen van de slaapplaatsen wordt met de jaren beter,we zijn al meer gewoon en daardoor schrikken we niet zo snel meer .want het kan soms echt wel ongelooflijk zijn.Ook dit hoort bij het avontuur.Kortom hoe je alles ook bekijkt het is gewoon je in het avontuur storten met of zonder planning en je ziet van dag tot dag hoe het verder gaat.Want zelfs tijdens het rondtrekken blijf je verschillende verslagen lezen en omdat je dan zelf je eigen mening begint te vormen ,blijkt soms toch dat die anders is dan wat je leest of dat je andere verwachtingen had alhoewel dat je er veel over gelezen had en dan pas je alles weer eens aan.Het blijft een leerproces voor dummy’s en gevorderden en misschien zelfs ook nog voor experts.

Backpacken is voor mij het un-packen van zorgen, verplichtingen en routines en het in-packen van nieuwe vrienden, bijzondere ervaringen en nieuwe herinneringen in een back die niet vol genoeg kan zitten.

Je helemaal vrij voelen! Vrij van spanning, stress, verplichtingen…
Even weg zijn van alles en iedereen en één worden met de natuur.
Fysieke (en soms mentale) uitdagingen aangaan.
Nieuwe mensen ontmoeten.

Vooral terug een beetje innerlijke rust vinden eigenlijk…

backpacken is voor mij gaan zonder te weten waar je uitkomt, met de middelen die er op dat moment aanwezig zijn. Nieuwe mensen ontmoeten die mijn reis zoveel interessanter maken. Vrij zijn om te gaan en staan waar je wilt en vooral genieten van al het moois en minder moois dat op je pad komt

Backpacken is het ultieme gevoel van vrijheid hebben,relaxt en ontspannen reizen en zo de ultieme ervaringen van andere culturen ervaren!..
De kunst is om met zo weinig mogelijk budget en je backpack zoveel mogelijk van de wereld zien!..

Enjoy, wherever you’re!..

Wie is de gelukkige die het boek heeft gewonnen? :zon02:

Ook heeeeel benieuwd grin :smiley:

Via Wereldwijzer app

En ik ben ook erg benieuwddddd :smiley:

Me to!!!

Via Wereldwijzer app

Backpacken is simpel: be yourself :wink:

Via Wereldwijzer app