Ook ik ben verliefd geworden op een jongen uit een animatie team in Bodrum. Hij woont zelf wel in Tunesië. Gelden daarvoor dezelfde eisen en alles dan voor een turkse man uit te nodigen naar Nederland??
Hebben mensen hier ervaring mee??
Mijn ouders staan garant en gaan morgen hun handtekening legaliseren. Verder heeft hij papieren dat die weer terug moet naar eigen land om te werken. Moet ik nog meer doen of is dat het enige wat ik kan doen, die garantverklaring opsturen??
Als je ouders garant staan is het in principe genoeg en hij heeft de papieren dat hij weer terugkeert. Dat zijn de punten waar een visum vaak op wordt afgekeurd dus die heb je mooi gedekt. Houd er rekening mee dat het visum alsnog geweigerd kan worden dat gebeurd nu eenmaal heel vaak vooral als het de eerste keer is. Laat je dan niet afschrikken en teken bezwaar aan dan krijg je bijna altijd alsnog het visum.
Vergeet ook niet een kopie van jullie paspoorten erbij te doen en het contract plus 3 loonstroken van de garantsteller. Is je pa de hoofdgarantsteller dan heb je die van je pa nodig en anders die van je ma. Dan zou je alles compleeet hebben.
Dat gebeurd heel vaak idd misschien of het wel echt is. Er komen zoveel aanvragen binnen en niet elke buitenlandse jongen heeft goede bedoelingen. Veel gaan al meteen op de stapel nee. Daarom moet je ook niet opgeven als je bezwaar aantekent zien ze ook meteen dat jullie serieus zijn. Misschien wordt jullie aanvraag wel meteen goedgekeurd dat kan natuurlijk ook maar ik wil je dit vast even zeggen zodat je bij eventuele afkeuring niet de moed laat zakken.