Ik ben weer terug in het geweldige Nederland, waar ik het zelfde weer heb als in Istanbul (wat overigens geweldig was) en ben weer bezig om een toeristen visum aan te vragen…
De vorige 2 keer zijn ze afgewezen voor mij om een onduidelijke reden. Kreeg maar geen antwoord op mijn vraag waarom en heb echt veel moeite moeten doen om te begrijpen wat mijn lief bedoelde maar ik denk dat ik er achter ben…
Omdat ik zelf in de seizoenen in Turkije heb gewoond heb ik niet de juiste papieren om hem uit te nodigen en hebben we de papieren van mijn moeder gebruikt. Dat is dus tot 2x toe afgewezen. Zojuist heb ik van het IND een email ontvangen en daar staat iets in wat mij nog nooit eerder is/was opgevallen…Mijn lief vertelde me namelijk dat het visum was afgwezen omdat het onduidelijk was of mijn moeder nu getrouwd was of niet… Ik heb hard gelachen toen hij me dit vertelde en kon het niet geloven…(dacht dat het een smoes van hem was omdat hij wellicht niet de benodigde papieren kon overleggen) maar in de email die ik zojuist heb ontvangen staat dit:
Trouwboekje van de referent (alleen bij familiebezoek).
Zou het dan echt zo zijn dat daarom het visum is afgekeurd?? Ik had idd alleen de uitnodigingsbrief, arbeidscontract en drie loonstrookjes + een kopie van haar paspoort opgestuurd…
Heeft iemand hier ervaring mee?? Mijn moeder is gescheiden dus ik kan een kopie van het trouwboekje mee sturen en een kopie van de scheiding… Ook heb ik inmiddels (dank je Tanja) de verzekering gevonden die ik voor hem nodig heb… Hij heeft zijn papieren ook op orde dus zou het dan nu eindelijk wel gaan lukken??
Ik hoop het, houd jullie op de hoogte en een fijn weekend allemaal…
Das dus het naddel als je de papieren van een ander gaat gebruiken! Begrijp me niet verkeerd, Linda, maar er zal in het verleden nat een hoop misbruik gemaakt zijn!
Ik hoop voor jullie dat hij dit keer wel mag komen, misschien kun je op persoonlijke noot hem uitnodigen, en alleen de papieren van je moeder gebruiken als borg. Je weet niet hoe die ambtenaren denken, het is altijd wat daar
Klopt ja ik heb ook al het advies gekregen om een brief te schrijven waarin ik onze situatie uitleg en ook mijn visums en tickets laat zien. Dit zodat het voor hun duidelijk is dat ik het grootste gedeelte van onze tijd samen in Turkije ben geweest en ik dus niet mijn papieren kan gebruiken omdat ik daardoor werkeloos ben. Ben hard op zoek naar werk maar het is ongeloofelijk ik word iedere keer afgewezen (voor mij 10 andere die nog jonger (dus goedkoper) zijn) Doe mijn best en hoop idd van harte dat ze dit keer eens niet moeilijk doen. Hij wil hier niet wonen maar hij wil wel zien waar ik vandaan kom. Dat wil ik hem nou ook zo graag laten zien…Dus Duimen Dames!!!
Mijn vriend werkt in de zomer in Gümbet in het restaurant van zijn broer en in de winter werkt mijn mannetje in het restaurant van zijn andere broer in Istanbul… Hij werkt daar zonder contract. En dat is nu dus weer een probleem hij moet namelijk een werk contract overleggen…
Maar bij mijn weten werkt 80% van de turkse mensen zondre contract…
Als hij toch bij zijn broers werkt, kunnen die hem toch een vast contract geven.
Als ze dat een bezwaar vinden (het geeft natuurlijk rechten en plichten) dan kunnen ze aan de andere kant toch een overeenkomst maken waarmee de rechten en plichten van het arbeidscontract komen te vervallen. Dat laatste weten dan alleen jouw vriend en zijn broer.
SSSSSSSSSSSStttttttttt ik heb dit niet zelf bedacht!
Je zal ze de kost moeten geven, die het zo oplossen!
Problemen zijn er toch om opgelost te worden.
Al die regeltjes, die uiteindelijk nergens toe leiden dan behalve een hoop papierwerk en kosten.
Nog even dan heeft iedereen hier toch een functie als ambtenaar!
Hey Lin…
Wat een gedoe joh voor je…Hoop dat t allemaal gaat lukken…
Maare…ben je nou wel of niet deze zomer terug in Gumbet??
Ik vertrek vrijdag naar Istanbul en vanaf daar neem ik een binnenlande vlucht naar Bodrum, blijf daar een paar weken om vervolgens nog even in Nederland te zijn, voordat ik weer helemaal weg ben
x