Afgewezen visite-visum

hallo iedereen,

mijn dochter is in turkije met haar vriend estergon. Hij gaat in april op een cruiseschip werken, vandaar dat hij nu een visum aanvraag heeft gedaan om ons gezin te leren kennen voordat hij een half jaar weggaat.
Alle papieren waren in orde maar de ambassade moet een contract van zijn toekomstige baan. Het probleem is echter dat hij dat pas in april krijgt, maar daarom had hij er een brief van het bedrijf (onderstempeld en al) bijgedaan als bewijs dat hij daar echt gaat werken. Dit vinden ze bij de ambassade dus niet goed genoeg. Is dit nu een slinkse manier om hem af te kunnen wijzen, of wat?
Kan iemand mij daar mee helpen. Of heeft iemand misschien connecties bij de ambasssade van Istanboel? Of kunnen wij het gewoon vergeten?
Ik vind het allemaal belachelijk, als wij zoveel moeite moesten doen om op vakantie te gaan dan ging er niemand meer dat is een ding wat zeker is.

alvast bedankt voor eventuele reakties

Officieel is dit geen reden tot afwijzing!! Jullie zouden eens kunnen kijken op buitenlandsepartner.nl

Gelukkig is turkije voor ons een stuk makkelijker, en dit is gewoon een loterij, de een wel, de ander niet!

Succes!

sorry ik heb dit op de verkeerde plaats gezet en weet nu niet hoe ik het moet verwijderen/

Bepje ik heb het losgemaakt, en op de juiste plek neergezet :)!!!

Hopelijk komt het goed

Bedankt voor je reaktie,

mijn dochter zit op buitenlandse partner, maar is eigenlijk nog niets wijzer geworden. Het komt er op neer, je hebt geluk of niet.
Ik snap er niets van dat dit allemaal zo moeilijk gaat voor een korte vakantie, maar dat zal wel aan mij liggen.
Wij kunnen de hele wereld rond zonder enig probleem.

oh hai beppie 1

zie nu je bericht pas, ik ben een echte bep (doos) zouden ze hier zeggen.
bedankt voor het verplaatsen van mijn bericht, ben hier echt niet goed in.

Er is een wonder gebeurd, de vriend van mijn dochter komt in maart bij ons op bezoek.

Wat een goed nieuws! Hebben jullie bezwaar ingediend?

Bepje Bij de een gaat het heel makkelijk bij de ander veel moeilijker maar uiteindelijk hebben ze allemaal reis vrijheid wat heel raar klinkt als je ziet wat ze ervoor moeten doen. Je kan bezwaar maken het kan zelfs oplopen tot een rechtszaak maar uiteindelijk moeten ze wel visum afgeven (als er geen rare dingen aan de hand zijn bv criminilateit etc) wel is het zo dat daar een hoop tijd overheen gaat wat meestal niet echt handig is intussen lees ik dat jullie het visum hebben dus heel veel plezier met het leren kennen van jullie schoonzoon!!!

Nee, we hadden nog geen bezwaar ingediend, maar wel nog weer andere papieren zoals zijn diploma enz. Of dat heeft geholpen of het bedrijf waar hij gaat werken heeft uiteindelijk toch contact opgenomen met de ambassade.
We weten het eigenlijk niet waarom nu ineens wel, en eigenlijk geven we daar nu ook niets meer om, we zijn allang blij dat hij mag komen.

In iedergeval bedankt voor jullie reakties en medeleven,

groetjes beppie

Bepje Fijn dat alles nu geregeld is wij zijn ook bezig met een toeristen visum voor mijn man maar onze papieren zijn voor extra controle doorgestuurd naar de immigratie dienst in Nederland weet niet of dat bij jullie het geval was? Maar kun je mij vertellen hoelang het heeft geduurd??? Probeer een beetje tijds indicatie te krijgen aangezien we het rond moeten/willen krijgen binnen nu en drie weken

beste Semra

Ik weet niets van een extra controle af, dus dat hebben ze volgens mij niet gehad. Wat tijd betrefthebben ze zijn visumaanvraag ingediend op 15 februari
2012, in eerste instantie gaven ze toen aan dat ze nog een contract vab hem nodig hadden, maar dat hebben ze later na nog weer brieven te sturen terug genomen en uiteindelijk is zijn visum 3 maart 2012 binnen gekomen.
Dus dat valt uiteindelijk wel mee. Hoop voor jou dat het ook lukt, veel succes.

groetjes beppie

Bepje Dank je wel voor je antwoord ook toevallig mijn vriend heeft het ook 15 februari ingeleverd :slight_smile: Wij hebben net de papieren voor de Nederlandse immigratiedienst ingevuld en verstuurd (alles weer herhalen wat al gevraagd was), dat gaat weer terug naar het Consulaat in Istanbul en dan hopen we voor onze vliegdatum 29 maart meer duidelijkheid te hebben. Het is voor ons de tweede keer dat we visum aanvragen gelukkig was het de eerste keer niet zo moeilijk als nu dus zo zie je maar zeker van visum ben je nooit

en ik dacht nog wel dat als je hem een keer hebt gekregen dat de volgende keer wat makkelijker zou zijn. Waar doen ze toch moeilijk over.

he semra, hij is nu sinds afgelopen donderdag bij ons en ik moet zeggen, hij is de liefste schoonzoon die je je maar kunt wensen. hij blijft tot 1 april en ik weet dat ik hem dan al ga missen. intussen genieten we van de tijd dat hij er is.
is het bij jou ook gelukt? ik hoop het wel voor je.

groetjes beppie

Bepje Wat fijn dat het zo goed bevalt :slight_smile: Wij zijn nog steeds in afwachting, de papieren worden zover we weten nog steeds behandeld in Nederland ze hebben aangegeven waarschijnlijk voor 15 april uitspraak te doen. Ik vlieg volgende week donderdag met onze twee kinderen terug naar Nederland. We hadden ook al een ticket gekocht voor mijn man en vader van onze kinderen maar het blijft dus spannend of hij met ons mee mag en dan praten we nu over voor maar drie maanden. Ik moet snel werk zoeken in Nederland en dan gaan we zo snel mogelijk MVV aanvragen dus al met al nog een lange weg te gaan…:slight_smile:

Ik zal voor je duimen. En denk net als mijn schoonzoon die zegt altijd "alles komt goed ". Nou dat hopen we dan maar, want het is niet de makkelijkste weg om een toekomst op te bouwen, dat ondervind jij nu ook.
veel succes toegewenst,

beppie

Bepje we hebben uiteindelijk twee weken later toen ik al in Nederland was visum gekregen gelijk een ticket geboekt en ondertussen is hij weer bij ons en het gezin voor even weer compleet :slight_smile: Zo zie je maar net wat je schoonzoon zegt alles komt uiteindelijk wel goed :wink: