Raad?

Heey.
eerst wil ik even laten weten over het feit van me andere topic’‘Wahnhopig’’ dat alles nu stukje beter gaat en ik weet ik moet oppassen met dat soort jongens en ik ben ook wel op me hoeden .
maar ik kan hem echt echt niet los laten en hij zegt het ook niet meer.

Maar nu wat anders:P
Ik heb vanmorgen er over gehad over dat hij naar nederland moet komen.
en hij had het over een invitation en zo .
zou iemand mij kunnen helpen met wa ik allemaal moet doen om hem naar nederland te halen…

Ps. hij zegt dat hij met ze neef komt… **
**

Uhh… Niets doen misschien de beste optie? Maar goed, als je voor hem wil gaan is dat natuurlijk jouw keuze.
Ik weet ook niet precies hoe het zit omdat ik in mijn geval daar nooit iets voor hoef hebben doen. Ik weet iig dat je hem moet uitnodigen en garant voor hem moet kunnen staan. Dit kan alleen als je een netto salaris hebt van minimaal 1450 euro (weet het precieze bedrag niet…)
Daarnaast komt hij met zijn neef? Hoe komt die neef dan aan een visum? En komt hij dan naar jou of hoe zit dat dan?
Ik zou dit niet zomaar doen eerlijk gezegd, ik vind het verhaal maar een beetje wazig

Er was toch ook zo iets voor als je zelf garant staan ofzo.
En ik weet ook niet hoe dat met die neef zit.

hoe bedoel je, voor jezelf garant staan?

ik hoorde dat hij ook voor zichzelf garant kon staan .
hij betaalde dat zoveel per dag en dan kon hij blijven maar ik zou graag weten hoe alles in zijn werking gaat en wat ik dan alllemaal moet doen en wat hij moet doen en of we daar samen uit kunnen komen.

Volgens mij kun je alleen voor jezelf garant staan als je een vast contract heb (dus geen seizoenswerk) of een eigen huis hebt. Zo kan NL staat er van op aan dat iemand ook daadwerkelijk terugkeert. Maar als ie een van beide heeft dan kan het ook. Lukt dat?

fat het niet helemaal ergens op de site stond ook zo iets als hij kan ook gerant staan voor zichzelf.
en wat bedoelt u met maar als hij een van beide heeft dan kan dat ook. ?.
hij heeft geen visa en paspoort.

Als hij een vast contract heeft bij zijn werkgever of een eigen huis… Dan kan hij ook vanuit zichzelf een visum aanvragen en garant staan. Je moet naar mijn idee altijd een uitnodiging krijgen. Maar zonder paspoort kan hij sowieso geen visum krijgen.
Heeft hij een vaste baan of een vast contract?

volgens mij vast contract

Voor meer info voor het aanvragen van een vakantievisum kijk je op
www.ind.nl
www.seni-seviyorum.nl
www.taliha-turkije-forum.nl
www.buitenlandsepartner.nl

Daylene,als hij voor zich zelf garant wil staan moet hij kunnen aantonen dat hij €35,- per dag te besteden heeft hier in Nederland,en dat is een heel bedrag voor veel turken als hij dus voor 10 dagen wilt komen €350,- dat is dus bijna een maandloon voor hun.

Ook al heeft hij het benodigde geld op zijn rekening staan vraagt het IND vaak nog om een garantverklaring. (dat is om eventueel door de staat geleden schade ontstaan door hem op jou te kunnen verhalen!)

wilt hij hier komen wonen ?? of gewoon op vakantie voor een lange tijd ??

gewoon voor vakantie of iemand die wil hem wel in zzijn bedrijf hier hebben .
dan krijgt hij een work invitation … dat zal alleen maar mooier zijn:P…
maar anders gewoon voor vakantie…

maar hij kan dan tog gewoon komen … er is niks mis met een vakantie in neder land :stuck_out_tongue:

ze kunnen niet zomaar naar nederland komen,is niet het zelfde zoals wijn naar turkije gaan dat we een visum kopen en klaar.
jij of hij moet een vakantie visum aan vragen,als jij garant staat kijken ze naar jou salaris,en werk gevers verklaring,het is een hele papieren molen waar je door heen gaat!is echt niet zo makkelijk als jullie denken,en vaak als alles in orde is word hij nog afgewezen.
ik kan het weten ben al bijna 4 jaar getrouwd met mijn man,hij daar ik hier,afgewezen omdat ik net te weinig verdiende,en nu ga ik daar heen om te wonen.

hoe oud zijn jullie eigenlijk?als ik vragen mag?en hoelang kennen jullie elkaar dan,leer mekaar eerst iets beter kennen op afstand,op vakantie is alles zo mooi,en leuk,en daarna leer je ook elkaars slecht eigenschappen kennen.en je weet niet wat ze doen als je er niet bent,zijn veel leugenaars bij die er meerder meisjes op na houden,zeg niet dat die van jullie zo zijn maar je weet het maar nooit.

en dat verhaal van die neef die ook wil komen,hoe?wie regelt dat?je moet niet alles geloven wat ze zeggen, van het gaat heel makkelijk en zo,en die en die kunnen ons helpen,ga eerst maar eens even op de ind site kijken,daar staat alles op met betrekking tot vakantie visum en de eisen,sorry als ik bot ben,maar word zo kwaad als iemand denkt dat het zo makkelijk gaat.

Ik weet dat het heel erg moeilijk gaat . Me pa gaat me mischien helpen met zijn vriendin omdat die binnenkort iemand op bezoek krijgen die ook haar man naar nederland heeft gehaalt voor vakantie.
en aangezien ik zelf te jong ben om voor hem garant te staan nog even .
we zijn nu ongeveer 2 a 3 maanden bij elkaar dus het is nog vrij prill allemaal maar toch hij gaat binnenkort het leger in en daarna als alles goed gaat en alles wil ik hem wel graag naar nederland halen…

je weet dat als je vader garant staat, dat als je vriend iets doet,dat ze dan bij je vader aankloppen,want hij staat garant.als je elkaar zo pril kent en je bent zo jong kijk het dan eerst aan,hij gaat het leger in,dat is een hele moeilijke tijd,je weet nooit hoe dat gaat,want het leger is 18 maanden,en geen pretje,dat is al een hele beproening met zijn 2…sucses ermee.