vizum voor turk die op vakentsie wil in nl

ik heb een vraagje weet iemand of het mogelijk is om op vakantie te komen naar nl vanuit turkye zonder iemand garand te hebben staan in nl

Sabrina,

Op je berichtje kan ik antwoorden dat men zonder garant of borgstelling van iemand die in Nederland woont niet naar Nederland toe kan komen. Realiseer je wel dat als er wat gebeurt diegene verantwoordelijk is voor kosten die worden gemaakt, ook voor het ziekenhuis etc. Ook ben je verantwoordelijk als die persoon niet meer teruggaat. Daar teken je voor.

Overigens kan ik je de illusie ontnemen dat iemand snel een visum voor Nederland krijgt. Ik heb dat uit ervaring. Mijn partner is Turks en wilde zijn 24 jarige zoon uitnodigen voor bezoek. 1 1/2 jaar bezig na bezoek aan de Vreemdelingendienst om te verklaren waarom hij hier naar toe komt. Vooraf moet er een papierwinkel worden ingevuld, maar ook tonen van salarisstroken of banktegoeden. Kun je die niet overleggen, dan kun je het wel vergeten.

Toch heb ik een goede kennis die in januari 2003 getrouwd is in Nederland met een Turkse man. Zij woonden als samen in Turkije en gingen ook weer terug. Dat was binnen 3 maanden geregeld inclusief de huwelijkspapieren.

Het blijft echter moeilijk en is per geval verschillend.
Zeker als je nog jong bent en een jonge vriend over wilt laten komen! Ik geef je weinig tot geen kans.

groetjes