Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) - visumaanvraag Canada

Het Ministerie van Justitie zal een aanbeveling doen of je een potentieel risico vormt voor de Canadese bevolking.

Als je enkel een taakstraf van 20 uur hebt gekregen en dat is flink wat jaren geleden, zal het niet zeer ernstig zijn, dus ik schat in dat Justitie geen negatieve aanbeveling zal geven.

Met een beetje mazzel heb je 'm al binnen?

Ik stel de vraag ook maar even hier, nu al de hele avond aan het zoeken. Heeft iemand een link naar een uitgebreide procedurebeschrijving voor behandeling van het VOG voor het werk-/reisvisum van Canada? Ik weet (vrijwel zeker) dat het naar de ambassade in Oostenrijk moet worden opgestuurd (want dat heb ik een tijd geleden ergens gevonden), dat ik het kan versnellen midden een door JB geplaatst document, dat het (waarschijnlijk) niet vertaald hoeft te worden en dat het dus niet al te lang hoeft te duren. Maar ik zou het graag allemaal even bevestigd zien.

Hartelijk dank!

Net bij gemeentehuis geweest, teruggestuurd omdat je voor je aanvraag van VOG een bewijs nodig hebt dat je de VOG echt moet hebben. Dit bewijs kan je online downloaden op: http://www.cic.gc.ca/english/information/applications/guides/pdf/PC_LetterA_e.pdf
Op mijn opmerking dat als iedereen het kon downloaden dat het ‘bewijs’ dan vooral nutteloos papierwerk is, werd gereageerd met: 'ja maar het is jouw verantwoordelijkheid…"