Verhuizen van nederland naar gran canaria (Las Palmas)

hallo iedereen,

mijn vriend, twee vrienden en ik willen ongeveer rond april gaan verhuizen naar Spanje.
wij hebben gekozen voor las palmas.
ons lijkt het daar erg leuk of raden jullie liever iets anders aan?
wij willen daar een woning gaan huren van max. €700 per maand.
het liefst zo min mogelijk en gemeubuleerd.
wij komen daar met alleen onze koffer.
wij zijn van plan om daar te blijven en willen daar ook werken.
de spaanse taal kunnen wij nog amper dus zou graag in contact komen met iemand die ook nederlands of engels spreekt.
hoop dat iemand mij kan helpen met als eerste een huisje te vinden voor een redelijke betaalbare prijs en werk voor 4 personen.

groetjes melissa

Hoi Melissa,
Ik stel mezelf even voor; Eddy en mijn partner is Jai. Ben naar gran canaria verhuisd eind april dit jaar. Ik ben jonggepensioneerd(56)en heb dus niet naar werk moeten zoeken hier.Mijn huwelijkspartner is bij mij ten laste dus heeft ook geen werk.
Waarom eigenlijk Las Palmas? Ik ben er zelf een paar keer geweest maar vind er echt niks aan.Zeer druk verkeer,uitlaatgassen van het zeer drukke verkeer. Wijzelf wonen in de bergen, Santa Lucia de tirajana,Wij betalen 500 euro huur met prive zwembad.Ps. naast ons is er nog 1 te huur.Je moet wel een wagen hebben best om hier te geraken.Maar er zijn andere leuke plaatsen,maar ik zou aanraden om het in het Zuiden te houden.Veel beter weer:Maspalomas,Playa del ingles,Puerto rico etc.
Ik weet natuurlijk niet welk werk jullie zoeken. Als je gemeubileerd huurt zoals wij doen is dat zeer compleet ingericht;in ons geval was daar lakens,vaatdoeken etc ook aanwezig.Goede websites om wat te huur te vinden kan ik je ook wel geven bij verdere interesse.

Hallo Eddy,
Ik lees net je reactie en ik heb hier ook veel aan.
Ik ga met mijn man en 2 kids (11 en 3) emigreren.
Inderdaad wat je zegt over Las Palmas,dit idee heb ik ook daarover.
Wbt het huis wat naast jullie te huur staat.is dit geschikt voor ons denk je?
En is er iets in de buurt van een school e.d.
Zou je evt foto’s willen sturen naar mijn gmail?
mirellavdgaag@gmail.com
Dank je wel en graag hoor ik van je. :smiley:

kamers, appartementen en huizen kun je eenvoudig vinden via
http://www.enalquiler.com of bijv http://www.idealista.com/

Ben zelf van plan om te verhuizen naar spanje, canarische eilanden of torrevieja?
Zo daar eerst werk willen zoeken en een huisje met tuinje, en later zelf iets opstarten, eethuisje of zo alleen weet ik niet goed wat daar de goede ligging voor is? kan je iemand helpen want ik juist moet ondernemen om dit te kunnen waarmaken?

dank u
Sandra

Hallo Melissa,

Ik woon nu zo,n 7 maanden op gran canaria, het is heel moeilijk om aan werk te komen en las palmas nog moeilijker vanwegen de inwoners gran canaria minder toeristen dan bv playa del ingles, mogan. ik heb het hier gezien nog altijd niet aan werk kunnen komen. gr

Hallo Eddy,
Je spreekt met Hennie, heb je schrijven gelezen. Zou je mij wat sites kunnen geven waar huizen te huur aangeboden worden.
Dankjewel

Hey Hennie. Op de sites segundamano.es en vibbo.es kan je al heel wat vinden. fotocasa.es is ook een goeie. Of via Facebook Rent&Chare Grancanaria groep.

Groetjes