Hi,
Mijn vriendin en ik hebben het plan om in september naar las palmas te verhuizen. We spreken beide nog geen Spaans overigens. We zijn er een paar keer op vakantie geweest maar zouden nu graag tips willen krijgen van personen die er al langer wonen. Bijvoorbeeld wat een leuke buurt is om te wonen. We houden van een beetje levendige buurt. En hoe we het best aan een woning kunnen komen, etc. Daarnaast nog een vraagje mbt tot werk. Mijn vriendin is vroeg gepensioneerde, maar ik zoek nog een leuke baan voor ca 4 dagen. Heb academische opleiding (politicologie), 57 jr en ruime ervaring in consultancy en hoger- en universitair onderwijs. Andere tips mbt tot deze overstap zijn natuurlijk ook van harte welkom…
Gr Annemarie en Rene
Hoi Annemarie en Rene,
Leuk dat jullie plannen hebben om te gaan verhuizen naar Spanje !
Wat betreft een baan zoeken,uiteraard is het van belang dat u de taal spreekt voor u een baan gaat zoeken en op een vacature reageert.
In een bar of restaurant kunt u soms nog wel terecht als u alleen Engels spreekt, maar vrijwel bij elke andere baan is het leren van de taal een noodzakelijk kwaad.
Het arbeidsbureau heet in Spanje “Officina de Empleo” en heeft misschien de geschikte baan voor u. zie link : https://www.oficinaempleo.com/
Als Nederlander of Belg heeft u geen speciale verblijfsvergunning nodig als u in Spanje gaat wonen.
Voor verder antwoorden op al je vragen kan je best een berichtje posten in het Wonen en werken in het Spanje forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met jullie toekomstplannen, Annemarie en Rene !