Verhuizen Naar Barcelona

Hallo allemaal…

In tegenstelling tot mijn eerder bericht ben ik nu voor een jaar of langer beschikbaar. Ik heb, na lang nadenken, besloten dat ik een sabbatical year ga nemen…
Een moeilijke beslissing, maar ik sta er voor de volledige 100% achter en wil er helemaal voor gaan.
Dit betekent dat ik nog deze zomer (lees: voor 1 juli) voor minimaal een jaar wil verhuizen naar Barcelona.
Mijn voorkeur gaat uit om voor mijn vertrek alles geregeld te hebben. Dus een appartement, een baan enz…
Ik wil hier al beginnen met het leren van Spaans en in Barcelona zelf eerst nog aanvullend een taalcursus volgen op een school.

Wie heeft tips of is ook verhuisd naar Barcelona>
Kan iemand mij helpen???

Thanx!

Kus Susanne

Hoi suzanne,
ik zit in dezelfde situatie als jij. Alleen twijfel ik nog tussen Barcelona en Salamanca. Wat voor soort werk zoek je? Kun je al een beetje spaans? Ik ben 25 jaar en werk nu nog als ontwerpster. In juni loopt mijn contract af en dan hoop ik eind juli te kunnen vertrekken. Ik ben nu ook voorbereidingen aan het treffen. Wellicht kunnen we elkaar een beetje helpen.
x, nomi

Hoi Nomi…

Ik ben 22 en ben in mijn laatste fase bezig van mijn toeristische opleiding…ik ben dus eigenlijk op zoek naar werk in een hotel…
Maar wil eigenlijk alles aanpakken. Barcelona heeft natuurlijk als voordeel dat het een internationale wereldstad is, waardoor er veel internationale bedrijven gevestigd zijn…
Deze bedrijven zoeken regelmatig mensen voor hun callcenters, maar dat is ook een kwestie van geluk.
Momenteel werk ik in Nederland ook op een callcenter en doe daar de outbound. Ik wil heel graag de stap nemen en een appartement gaan zoeken, maar wil graag de zekerheid hebben van werk.

Ik twijfel verder helemaal niet. Barcelona is my love!
Misschien dat we elkaar inderdaad kunnen helpen…je kunt me mailen op het volgende adres: susanne.kuipers@tui.nl

Ik hoop snel iets van je te horen!

Kus Susanne

Probeer Avis of Citibank (in die orde) Ook de Anwb heeft een call center in Barcelona.

Je kunt ook een talencursus volgen, naast je werk, hoewel bovenstaande bedrijven geen Spaans vereisen.

Mocht je meer willen weten dan mail je me maar,

groeten

laat me even horen hoe het verloopt ik wil het in de toekomst ook gaan doen nog 2 jaar of zo. dat van de anwb is wel een super goede tip…

Hallo, met Serge. Sergio noemen ze me hier :slight_smile: Ik heb 3 maanden geleden de stap genomen om naar Barcelona te verhuizen. Iedereen op deze site praat over problemen met werk zoeken. Maar vanaf dat ik hier ben heb ik zoveel mogelijkheden, terwijl ik nieteens perfect Spaans spreek en gewoon een MBO-diploma heb. Ik werk op dit moment in een Hotel in Barcelona en ik zoek personeel. Die minimaal basis Spaans en Engels spreken.
Bel me op 666849583. Vanuit Nederland is dat 0034 666 84 95 83 .
Met vreindelijke groet,
Serge.

Nog een keer met Serge. Of mail me op Gloudie8@hotmail.com

Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar werk voor een nederlands bedrijf hier in Málaga. Ik spreek vijf talen: Nederlands, Engels, Spaans, Frans, Duits.
Niet voor horeca of winkels.

Met vriendelijke groet,
Wineke

Hi Wineke,

Kijk eens op Nederlandse bedrijven in Spanje Hopelijk heb je er iets aan. Succes!

Groetjes,

Nadine.

Hoi Wineke,

Zoeken per beroep op honderden banenbeurzen doe je door HIER te klikken.

Je kunt dan ook zoekmachines gebruiken, en zeker in de omgeving van Málaga moet er wel iets voor jou te vinden zijn.

Veel succes,

piet meijers
www.spanjeservice.nl

Barcelonaplanner.com is een bemiddelingsbureau voor Nederlanders die zich voor bepaalde of onbepaalde tijd willen vestigen in Barcelona.

Kijk op onze site voor meer informatie www.barcelonaplanner.com, laat ons je wensen weten en wellicht kunnen we je helpen bij het vinden van een baan/studie/taalcursus/huisvesting/etc!

Hallo mensen,

Tijd voor avontuur!!!
Wil graag zeer binnenkort naar Barcelona vertrekken, heb er al een appartement (verliefd geworden op een spanjaard), maar nog geen werk.

Kan iemand mij vertellen of er snel/makkelijk werk te vinden is???
Ik spreek aardig spaans, duits, engels en frans. Heb toerisme gestudeerd en al eerder een jaar in het buitenland gewerkt.
Wil graag zo snel mogelijk vertrekken, maar weet niet of ik eerst moet zorgen dat ik werk heb…

Wacht op advies.

See ya,

Adios