Gran Canaria

Hallo allemaal,

Over twee weken ben ik van plan om naar Gran Canaria te vertrekken voor een half jaar / jaar. Dit in het plaatsje Playa del Ingles.
Appartementen heb ik al naar gekeken, ben al druk bezig met het zoeken naar een baan en daarnaast kan ik natuurlijk niet wachten om te vertrekken. Gelukkig wonen er al kennissen van me, dus hele erge haast voor appartement en baan zit er niet bij, maar natuurlijk wil ik wel zo snel mogelijk dat allemaal rond hebben, dus tips zijn altijd welkom.

Ook zou ik graag willen weten of iemand weet waar je goede Spaanse cursussen kan volgen daar. Tot 10 tellen, hallo, alles goed, de rekening, of wat iets kost kan ik wel vragen, maar veel verder gaat mijn Spaanse kennis niet. Ik weet dat je je daar prima met Engels red maar zou het toch leuk vinden als je dan toch in Spanje bent om dan ook Spaans te leren.

Ik ontvang graag reacties van mensen die tips hebben / ervaringen kunnen delen, en van mensen die er zijn gaan wonen en me er wat meer over kunnen vertellen. Alle tips zijn welkom haha!

Groetjes.

Hallo
Ik wens te weten of u al in GC woont en welke stappen u hebt moeten ondernemen
Ik ben daar in september geweest en de beslissing is gevallen om daar te gaan wonen op advies van de artsen.
Werk hoef ik daar niet te zoeken, blijf mijn uitkering uit Belgie houden
Alleen wens ik de ervaringen te kennen van mensen die al de oversteek deden
Hoe zit het met verhuis inboedel, wagen?
Hoe vindt men daar een huurapp, is het beter om gemeubeld te huren?

Net zoals hierboven
"Ik ontvang graag reacties van mensen die tips hebben / ervaringen kunnen delen, en van mensen die er zijn gaan wonen en me er wat meer over kunnen vertellen. Alle tips zijn welkom haha!