Wonen & werken in Gran Canaria

Hallo allemaal,

Ik ben nu een paar keer op vakantie geweest in Gran Canaria en het lijkt mij geweldig om er voor een langere periode te gaan wonen en werken. Graag zou ik ervaringen van mensen willen horen die dit ook gedaan hebben en die mij wat kunnen vertellen over de zaken die ik eventueel moet regelen.

Alvast bedankt! :slight_smile:

Groetjes,
Fergie

Hallo Lovely,ik zag je verzoek op de site,en heb besloten te reageren
Helaas niet om je verder te kunnen helpen,tenminste nog niet!

maar omdat ik ook met soortgelijke idee zit,lijk mij leuk om contacten te zoeken die ook die richting op wil gaa,of voor een langere periode,of om te emigreren
ik zit ook met een miljoen vraag die nog niet helemaal beantwoord zijn

graag wil ik weten hoe ver je tot nu bent gekomen,en of je nog in nederland ben of al op de canarische eilanden bent

misschien ben je al wat verder gekomen,en kan me wat wegwijs maken!?
nou ik hoop in ieder geval voor je dat je het waar heb kunnen maken…gun het je van harte!

misschien kunnen we contact houden,en geef ik je hier dan mijn msn [EMAIL=“crazy-sugarbabe31@hotmail.com”]crazy-sugarbabe31@hotmail.com

nou,misschien tot chatten dan,groetjes van channa

Hallo,

Net als jullie kan ik nog geen informatie geven.
Vanaf 1 maart zal ik 5 maanden in Lanzarote gaan werken en wil direct daarna naar Gran Canaria. Ik hoop dat ik vanuit Lanzarote wat verder kan komen. Huizenhuur is daar wel erg omhoog gegaan, denk aan zo’n 500 euro p maand. Mijn tip is om via een Nederlandse reisorganisatie iets te vinden, dan zoeken ze je iig inwoning voor je en ligt eraan welk werk je doet maar ook wel eens eten enzo.

Succes

Hi Fergie , wij verhuizen op 30/12 naar las palmas … tot op heden loopt alles nog vlot enkel 1 vraag is nog onduidelijk > namelijk hoe tv vlaanderen of canal digitaal ontvangen in GC >> heb je enig idee hoe groot de schotel minimum moet zijn ?
alvast bedankt
Dirk

Hallo, ik ga in november emigreren naar Gran Canaria. Ik ga met de auto en boot. Ik heb 2 websites gevonden die de overtocht regelen van cadiz naar las Palmas. Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee. Ik probeer ze te bellen maar het nummer is niet in gebruik en op mijn mailtjes krijg ik geen antwoord. Het gaat om AFerry en Direct Ferries.

Hallo,

Ik ben net terug van mijn woon en werktijd in Gran Canaria (Playa del ingles/Maspalomas)
En moet helaas zeggen dat het me niet bevallen is. Het eiland is een vies, afgebeukt eiland, de mensen zijn onvriendelijk, de prijzen zijn hoog en zoveel kan je niet eens genieten van het weer omdat het er best hard waait.

Ikzelf ben maar 2 maanden van de 5 geweest dat ik er zou werken ivm een virusepidemie die mij helaas nogal erg moest hebben, maar vanaf de eerste week zat ik al dagen af te tellen om naar nederland terug te gaan en dat kost me wat want ik vind nederland een k*t land.

Hi ,
Dit berichtje verwonderd me wel erg , woon/werk nu reeds meer dan 2 jaar in GC maar dan meer bepaalt in Las palmas . Heb echt geen enkele nare ervaring met onviendelijke mensen , maar dan wel de Duitse/scandinave toeristen buiten beschouwing gelaten … sommige denken wel echt dat ze de koning van het eiland zijn tijdens hun vakantie ! Maar dit is dan toch maar enkel te merken in het zuiden .
De enigste vereiste voor het blokale contact is toch wel dat je een mondje spaans spreekt of toch probeert:-) dan zal je merken dat de lokale mensen vriendelijk en behulpzaam zijn voor buitenlanders … toch zeker als je er woont !!
Conclusie >> heb er nog geen minuut spijt van gehad ! :vak02:
PS : de natuur pracht van het binnenland kan je zeker niet vies of afgebeukt noemen.
Saludos
Dirk

Hallo Marvin,

Met beide heb ik geen ervaring, maar check eens fredolson.com.

Succes en groetjes

Om ook even op de reactie van Durete te reageren:
Als je van de 5 maanden er zelf maar 2 volhoudt ligt dit niet aan Gran Canaria. In zo´n korte periode kan je niet niet eens het eiland goed leren kennen. Gran Canaria is een eiland wat alles heeft (als je ook op zoek gaat) en met de locals heb ik alleen maar goede ervaringen.

Jammer dat dit voor jou geen positieve ervaring was maar ik weet zeker dat het voor menigeen wel super gaat worden!

Oh die 2 maanden ligt vooral aan een virus, waardoor ik van de doctoren niet meer mocht sporten, en dus ook mijn werk niet meer mocht doen.
anders had ik het wel 5 maanden volgehouden alleen niet met plezier.

Dit is trouwens maar 1 van de vele landen waar ik gewerkt heb, en tot nu toe veruit de slechtste(gezien de lokale bevolking, cultuur, drukte, vuiligheid etc etc etc, natuurlijk kan het zijn dat het in het noorden van het eiland wel een stuk beter is, maar het zuiden is gewoonweg barslecht, afgetrapt en erg onvriendelijk met veel criminaliteit in vergelijking met de andere landen waar ik geweest ben.)

Het beste kun je rechtstreeks online boeken via Naviera armas. Zij varen vanuit Huelva. Ik deed ook mijn overvaart met hen en het beviel mij wel.

      • Updated - - -

Het beste kun je rechtstreeks online boeken via Naviera armas. Zij varen vanuit Huelva. Ik deed ook mijn overvaart met hen en het beviel mij wel.

Hallo allemaal, ik woon nu 7 maanden op Gran canaria ik kan je vertellen dat het heeeel moeilijk is om aan werk te komen, mocht je ondanks toch aan werk kunnen komen verdien je niet veel en vaak ook mar voor een half jaar. Gran canaria staat op nr 1 van werkloosheid, uit verveling ben ik straat arties geworden om zo toch aan geld te komen. ik heb hier veel geleerd, voor mij is Gran canaria voorbij en wil eerst naar Ibiza om als straat artiest redelijk goed geld te maken en dan naar zuid-amerika gaan naar plekken waar veel toeristen komen en tevens een camper kopen. misschien heeft iemand interesse om samen een leuk koppel te formen en te gaan reizen. groetjes Johnny

Meer informatie over uw rechten als EU burger en werken in een ander EU land vindt u op de website van Your Europe.

Met vriendelijke groet,

Your Europe