Wonen en werken in Spanje

[FONT=Optima]wie wil mij informatie geven over wonen in spanje
ik zoek een villa of iets dergelijks met tenminste 5 slaapkamers en wat tuin eromheen en liefst aan het water!
En ik heb 2 zonen van 20 jaar (tweeling) en die zouden ook werk moeten vinden; mijn email adres is alinevanlaere@hotmail.com

Waar wil je precies heen? Spanje is zo groot…
Wat voor werk wil je of kun je doen? En je zonen?
En spreek je al Spaans? (Erg belangrijk!!!)

Kijk in ieder geval ook eens op mijn spiksplinternieuwe site “Wonen in Andalucía” op http://geo.ya.com/cazallasierra . Staat nog wel helemaal in de kinderschoenen, maar misschien kun je er een oproep plaatsen.

Als je meer specifieke vragen hebt, kan ik wellicht een beetje helpen. Wij (vrouw, man, 2 kinderen) zijn drie jaar geleden naar Spanje verhuisd.

Groeten,
Linda
Cazalla de la Sierra (Sevilla)

hallo,

Wij astrid en mirjam willen in spanje gaan wonen, omgeving calpe, alicante, altea…
Wij willen graag een huis gaan huren omdat we geen geld voor een koophuis hebben.
Weet u misschien een makelaar of prive waar we kunnen kijken voor een huurhuis?
Wij zijn 2 vrouwen 39 en 55 jaar en zijn nederland helemaal zat.
We komen 5 december as weer naar spanje voor 3 maanden, we hebben een huis gehuurd in calpe voor 450 per maand. Dit is goed te doen alleen vragen ze in het hoogsezioen veel meer, wat we dan niet meer kunnen betalen.
We hopen dat u ons verder kunt helpen,

Met vriendelijke groet,

M. van den berg

Hoi! Zelf ben ik me uitvoerig aan het voorbereiden op ons vertrek naar Spanje. We verzamelen daarvoor alles wat we onderweg aan dingen tegenkomen op ons blog, zoals onze ervaringen met taal, spanjaarden (en catalanen), werk en de gesprekken die we voeren met andere expats. Misschien zit er voor jou ook iets bij waar je wat aan hebt: www.carretera.nl

Hoi Astrid & Mirjam,

Als jullie toch 3 maanden hier zijn dan is de beste manier, denk ik, gewoon alle plaatselijke krantjes doorlezen op zoek naar woonruimte.
En dan inderdaad iets huren op jaarbasis want anders is het niet te betalen.
Ik woon zelf in Calpe.

Succes!

Groetjes,

Ilona